Avatar billede jchristensen Nybegynder
11. april 2008 - 00:22 Der er 12 kommentarer

E-drev optaget

Når jeg vil kopiere en CD fra et drev til et andet, får jeg at vide, at optagdrevet (E) er optaget. Jeg kan vælge at ignorere og fortsætte, men hvad kan tænkes at optage/beslaglægge drevet?
Avatar billede jchristensen Nybegynder
14. april 2008 - 17:34 #1
Hej. Slet ingen bud?
14. april 2008 - 18:13 #2
Er E: på nogen måde 'åbent' / vist på skærmen ?
Avatar billede jchristensen Nybegynder
14. april 2008 - 19:27 #3
Hej. Tak for interessen! Nej, overhovedet ikke. I jobliste er der heller intet igang. Har observeret, at hvis jeg istedet har valgt mit F-drev som brænder, er det det, som "er optaget". Altså, det til en hver tid valgte brænderdrev er optaget. Jeg kan så vælge at afslutte (og kan så ikke brænde) eller vælge ignorer, så kan jeg brænde. Nævnte fejlmelding fremkommer uanset, om jeg vil brænde via CloneCD eller via Media Player. Jeg har haft Roxio installeret (var installeret ved køb), men har afinstalleret dette program, da jeg troede, at det var det, der lagde beslag på drevene. Kan det tænkes at have noget at gøre med to af de tre andre indlæg jeg har, hhv. "Hastighed på brænding" og "Lukning af Media Player", begge indlæg under Windows Vista. Mvh.
14. april 2008 - 19:43 #4
Hmmm...

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.
Avatar billede jchristensen Nybegynder
14. april 2008 - 23:26 #5
Hej. Jeg har prøvet, og det lykkedes delvist, så jeg lukker dette spørgsmål. Tusind tak, karise larry! Desværre er der nu opstået et nyt problem. Det opretter jeg nu under Vista med titlen "Media Player kan ikke afspille CD-er"
Avatar billede jchristensen Nybegynder
24. april 2008 - 09:30 #6
Jeg har installeret Vista på ny, og er endnu ikke stødt på problemet, så jeg betragter det som løst.

Dog en lille advarsel:
Efter at have kørt CCleaner (eller andre tilsvarende programmer, der rydder op i registreringsdatabasen), kan man ikke bruge Windows Genetablering, da visse filer er blevet slettet. Det var i min situation ensbetydende med, at jeg måtte geninstallere.
27. april 2008 - 00:57 #7
"...Windows Genetablering..." - hvad mener du her ? Er det det som ellers kaldes Systemgendannelse ?
Avatar billede jchristensen Nybegynder
27. april 2008 - 04:54 #8
Ja, undskyld.
27. april 2008 - 12:00 #9
... jeg har aldrig hørt/læst om at CCleaner skulle gøre den slags ballade ?
Avatar billede jchristensen Nybegynder
27. april 2008 - 12:15 #10
Det der sker, er jo, at den fjerner "overflødigt" fra registreringsdatabasen. Dvs. f.eks. retser efter et afinstalleret program. Når Systemgendannelsen så vil prøve at gendanne, findes alle filerne ikke længere, og man får en melding om, at Syustemgendannelsen ikke lykkedes.
27. april 2008 - 12:40 #11
Hmmm... Systemgendannelse (når der bliver OPRETTET et punkt) tages et snapshot af RegBasen og det er så DEN der bruges ved Systemgendannelse... Hmmm...
Avatar billede jchristensen Nybegynder
27. april 2008 - 13:50 #12
Selv Hmmm... Det er ihvertfald sådan jeg har konstateret det, flere gange. Om man vil lytte til mit råd er frivilligt.
Og som tidl. skrevet, betragter jeg emnet i denne tråd som løst.
Tak for interessen.