Avatar billede lsskaarup Nybegynder
10. april 2008 - 08:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Den tætteste central

Hej, vi har en medarbejder der døjer rigtigt meget med at få den internet linie, som han betaler for. Han betaler for 8 mbit, men den ligger fast imellem 1-3,5 oftest omkring 1.

For at vide, om han ligger på den "rigtige" central, kunne vi godt tænke os at vide, hvilken central der ligger tættest på hans adresse.

Adresse er Skelvangsvej 73, 8900 Randers.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2008 - 09:16 #1
er det en telefoncentral du mener?
ring til tdc og få dem til at måle kvaliteten af forbindelsen, det kan de gøre med det samme og tager et øjeblik.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
10. april 2008 - 12:18 #2
Ja, men tror du de vil fortælle mig hvilken central adressen ligger på og om der er en tættere på?
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2008 - 12:39 #3
nu ved jeg ikke hvorfor du mener at det ville hjælpe at flytte central og hvad du mener med central og jeg er da overbevist om at de vil oplyse om den nærmeste central.
Jeg fandt et kort over telefon centraler http://mollenborg.dk/telecentral/index.php
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
10. april 2008 - 13:37 #4
Problemet er at vi ikek er sikker på han er kommet på den central der er tættest på, og jo længere væk centralen er jo mere usikker bliver leveringen.

Den side du linker til kender jeg godt, men kan ikke bruge den til noget, da den ikke indeholder alle centraler. Den påstår der ikke findes en central i mit postnummer, og jeg er ellers på ën der ligger kun 700 m væk.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
11. april 2008 - 08:21 #5
TDC vil gøre hvad de kan for at deres kunder kan få Bredbånd...
Der i blandt er at finde den central der ligger nærmest...
Avatar billede falexp Nybegynder
11. april 2008 - 19:45 #6
Jeg har haft problemer med hastigheden da jeg benyttede TDC's medleverede xDSL modem, skiftede til et D-Link DSL 2740B Modem/Router og fik den hastighed som jeg betaler for.
Har ligeledes prøvet med Linksys AM200 Modem med samme fine resultat, skal lige indskyde at jeg med sikkerhed ligger 4,8 km fra centralen.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. april 2008 - 14:52 #7
Hmmm, seneste udvikling er følgende.

Kollegaen er på den tætteste undercentral, hvilket enkelte teknikere og supportere fra hverken TDC eller Cybercity kunne se...

Han har nu haft en TDC teknikere ude, der godt kan trække 8 mbit fra centralen og direkte til adressen. Problemet er åbenbart at Cybercity tager linien omkring et eller andet udstyr undervejs, og så bliver signalet dårligt.

Men jeg lukker spørgsmålet, da vi nu er sikre på hvilken central han er på.