Avatar billede folk2003 Nybegynder
09. april 2008 - 17:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer - langsom reaktion

Når jeg åbner mit IE, vises straks en hvid side, dog med de øverste bjælker synlige. Herefter kan der nemt gå op til 5-8 sekunder inden siden vises. Iøvrigt har min computer også en langsom reaktionstid, når jeg vil åbne andre programmer på maskinen. IE er senest version. min cpu speedes iøvrigt op, når jeg vil starte IE eller andre programmer. Jeg har 2,0 Ghz og 1024 mb ram. Nogen der ved, hvad der kan være årsag. Jeg har ingen infekstioner på maskinen.
Avatar billede rene37 Nybegynder
09. april 2008 - 18:29 #1
Hej

Jeg havde samme problem på et tidspunkt og alle  scanniger viste at pc'en var ren indtil jeg prøvede programmet spyware doctor. Det fandt temmelig mange spyware problemer på pc'en. Du kan prøve programmet. Det er gratis at scanne, men hvis du vil fjerne hvad programmet evt. finder skal du købe det. (hvilket jeg har gjort)

Du kan hente programmet her: http://www.pctools.com/spyware-doctor/?ref=google_sd&gclid=COvE942zzpICFRIB1QodvyMOHQ

Kh René
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
09. april 2008 - 18:33 #2
har du prøvet at tømme midlertidlige internetfiler? du kan evt sætte den til kun at gemme 20 mb.
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
09. april 2008 - 18:34 #3
men spyware kan også være et problem.
og sådan et program kan hentes virkelig mange steder, og også som gratis version
09. april 2008 - 19:15 #4
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede folk2003 Nybegynder
09. april 2008 - 19:16 #5
Min computer er ren. Jeg scanner med mellemrum med 3 forskellige købeversioner af programmer, så jeg tror ikke, det er der problemet liggger. Jeg har nedsat størrelsen på midlertidige internetfiler til 25 mb. Men kan ikke umiddelbart se nogen forskel.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 19:32 #6
har du prøvet det her program på dansk hvis du vælger det til slut.
det burde ligge på alle der har pc.

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

inden du bruger det gå i funktoiner opdater.

1 klik om dagen får win xp til at spinde.

SÅ ER DET GRATIS.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 19:33 #7
funktioner i øverste højre hjørne og opdater

det kan det samme som ccleaner og ikke så lidt mere.
09. april 2008 - 19:35 #8
(Jeg siger/skriver det samme igen...)
Avatar billede folk2003 Nybegynder
09. april 2008 - 20:40 #9
Her er min log:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:36:38, on 09-04-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16640)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe
C:\Programmer\Diskeeper Corporation\Diskeeper\DkService.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
C:\Programmer\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Sunbelt Software\CounterSpy\SBCSSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\UPHClean\uphclean.exe
C:\Programmer\Webroot\Washer\WasherSvc.exe
C:\Programmer\Canon\CAL\CALMAIN.exe
C:\Programmer\My Lockbox\flockbox.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Sunbelt Software\CounterSpy\SBCSTray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\ATnotes\ATnotes.exe
C:\Programmer\IE New Window Maximizer\iemaximizer.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Documents and Settings\B \Menuen Start\Programmer\Start\aDClock.exe
C:\Documents and Settings\B\Menuen Start\Programmer\Start\LCDMon.exe
C:\Programmer\MiniReminder\MiniReminder.exe
C:\Programmer\PopTray\PopTray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\LCD Manager\Applets\LCDClock.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\LCD Manager\Applets\LCDMedia.exe
C:\PROGRA~1\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Documents and Settings\B\Skrivebord\Download\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.spywarefri.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.1.615.5858\swg.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O3 - Toolbar: Copernic Desktop Search 2 - {968631B6-4729-440D-9BF4-251F5593EC9A} - C:\Programmer\Copernic Desktop Search 2\DesktopSearchBand201013011.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [flockbox] "C:\Programmer\My Lockbox\flockbox.exe" /a
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SBCSTray] C:\Programmer\Sunbelt Software\CounterSpy\SBCSTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ATnotes.exe] C:\Programmer\ATnotes\ATnotes.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IE New Window Maximizer] "C:\Programmer\IE New Window Maximizer\iemaximizer.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Index Washer] C:\Programmer\Webroot\Washer\WashIdx.exe "Børge Madsen"
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: aDClock.exe
O4 - Startup: aDClock.ini
O4 - Startup: LCDMon.exe
O4 - Startup: MiniReminder.lnk = C:\Programmer\MiniReminder\MiniReminder.exe
O4 - Startup: PopTray.lnk = C:\Programmer\PopTray\PopTray.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O8 - Extra context menu item: Tilføj til Anti-Banner - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\ie_banner_deny.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Web Anti-Virus-statistik - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\SCIEPlgn.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: HP Smart markering - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} -
O16 - DPF: {5CE72DD0-4695-4D18-A4D3-3367ACD37578} - http://support.f-secure.com/enu/home/onlineservices/fshc/fscax.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1193143620406
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - GRISOFT s.r.o. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: Kaspersky Internet Security 7.0 (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe
O23 - Service: Canon Camera Access Library 8 (CCALib8) - Canon Inc. - C:\Programmer\Canon\CAL\CALMAIN.exe
O23 - Service: Diskeeper - Diskeeper Corporation - C:\Programmer\Diskeeper Corporation\Diskeeper\DkService.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\Bluetooth\LBTServ.exe
O23 - Service: NMSAccessU - Unknown owner - C:\Programmer\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Sunbelt CounterSpy Antispyware (SBCSSvc) - Sunbelt Software - C:\Programmer\Sunbelt Software\CounterSpy\SBCSSvc.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: Window Washer Engine (wwEngineSvc) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Washer\WasherSvc.exe

--
End of file - 9040 bytes
09. april 2008 - 21:14 #10
... for en go' ordens skyld - der er ikke noget 'snavs' ifølge din HiJackThis Log ...
09. april 2008 - 21:15 #11
VildSkud ->

Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Sæt flueben i følgende, og klik herefter på "GO". Genstart og check om det har hjulpet:
Explorer/IE/OE/shell/WMP
Avatar billede folk2003 Nybegynder
09. april 2008 - 22:05 #12
Hej igen Karise Larry.
Jeg tror sgu det hjalp. Mit IE er da forbedret en del i hurtighed, men jeg vil gerne genstarte og tjkke nogle gange, så vender jeg tilbage, så du kan få dine point. Jeg samler ikke på dem. :-)
Avatar billede folk2003 Nybegynder
10. april 2008 - 09:29 #13
Det hjalp - men hvordan får du point karise larry
10. april 2008 - 10:36 #14
Ping...
(Det var et [svar]...)

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
10. april 2008 - 10:52 #15
Tak for hjælpen. Jeg kender godt til det sidst beskrevne, men en god anbefaling er værd at gentage. Ha' en go' dag.