Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
09. april 2008 - 09:44 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Min computer starter ikke

Hej Eksperter

Når jeg tænder min computer sker der ikke andet end at der kommer lys i og kølefanerne begynder at snurre, intet andet. ingen biblyde eller andet. cpu'er bliver varm, så der kommer strøm til den.
hvad kan der være galt?

mvh

Jess
Avatar billede peet-49 Novice
09. april 2008 - 09:46 #1
Tag ramblokke og evt. grafikkort ud og i et par gange, og prøv igen.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 10:16 #2
stik til grafik kort er forkert eller der mangler et til ekstra strøm på samme.
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
09. april 2008 - 10:26 #3
Det er en computer der har kørt i omkring 1 ½ år, jeg har prøvet at skifte grafikkort det hjalp ikke, så prøvede jeg at disconnecte HD og derefter ram, men der sker ingen ting.?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 10:45 #4
er der lys på bundkortet.

tag alt fra cdrom og harddisk.
min umidelbare mistanke er en død harddisk men det kan godr være et drev.
en løs ledning en næsten død strømforsyning.

tag alt fra og sæt en ting til ad gangen
Avatar billede peet-49 Novice
09. april 2008 - 11:01 #5
En defekt ramblok er nok til, at systemet ikke kan boote.
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
09. april 2008 - 11:12 #6
ja der er lys på bundkort, men hvis det er feks. harddisken så plejer den da stadig at komme med noget tekst på skærmen. der kommer intet jeg kan slet ikke se på skærmen at jeg tænder for computeren.

har prøvet med anden skærm
Avatar billede Jensen DK Novice
09. april 2008 - 14:10 #7
Tag ledningen ud af stikkontakten i et par minutter.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 15:23 #8
hvis harddisken er død kan man godt sidde med sort skærm skal jeg hilse og sige -har prøvet det.

skift dit batteri ud på bundkortet - så er du sikker på det ikke er det der fejler
de koster ca-20-30 kr.

men hvad har du prøvet.

du er nød til at fjerne så meget som overhovedet muligt og afprøve en ting ad gangen.
det gør reparatøren også hvis den skal ned til ham.

du må skrive hvad du har prøvet for det kan være alt lige fra som foreslået en død ramkreds men det kan også godt være cpu eller et ldefekt ledning - stik til grafik kort eller selve kortet der er gået død.
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
10. april 2008 - 17:27 #9
Nu har jeg prøvet der hele forfra og bagfra og den er bare DØD. Nu har jeg bestilt nyt bundkort, cpu, grafikkort, harddisk og ram. så kan det da ikke gå helt galt.

Lukker
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
10. april 2008 - 17:27 #10
Smid et svar hvis nogle vil have point
Avatar billede peet-49 Novice
10. april 2008 - 17:35 #11
:-)
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2008 - 08:21 #12
ok.
Avatar billede Jensen DK Novice
11. april 2008 - 13:28 #13
point ryttere.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2008 - 13:34 #14
Avatar billede peet-49 Novice
11. april 2008 - 13:47 #15
silbidor:->> Hvad får dig til, at tro, du er bedre end andre her på E, var du måske her uden den lille slikpind, som point jo er??
  Hvis du bliver spurg om et svar, laver du vel et, eller er det kun, når du kan høste dem alle selv?????
Avatar billede Jensen DK Novice
12. april 2008 - 07:12 #16
Det havde været mere fair at i bad spørgeren selv lægge et svar, for i løste ikke problemet.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2008 - 07:45 #17
da jeg startede herinde gad jeg heller ikke det med point men det var for besværligt hele tiden at skulle skrive nej og forklare.

ok takker er noget nemmere.

jeg har indtil flere point ude at svømme og hvis folk ikke gider gøre sig det besvær når de nu har accepteret ens svar at trykke på ens navn og godkende ja så er det deres uansvarlighed der gør sig gældende. det er bare synd for dem at der er flere der har en god hukommelse.

hvis du ser under mig (treatmenice)syntes jeg ikke jeg er point rytter. jeg tror heller ikke der er mange der gider få dumsmarte komentarer fra selvbestaltede administratorer af dette site men er du ikke det så skulle du for husfredens skyld lukke og passe dig selv.

koncentrer dig om at hjælpe og hvis du ikke evner det så find på noget andet end at brokke dig.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2008 - 07:51 #18
du sagde da ikke nej her

men dobbeltmoral er måske bedre end ingen.

http://www.eksperten.dk/spm/789555