Avatar billede puxz Nybegynder
08. april 2008 - 14:26 Der er 12 kommentarer

Flere Apache instanser

Hej Experter

Jeg har brug for at køre 2 apache instanser på en Windows 2003 Server.

Grunden til dette er at de skal kunne genstartes uafhængigt af hinanden, den ene service skal bruges til Subversion med SSL og den anden skal være tændt 24/7

Det er ikke lykkedes mig at finde en vejledning til dette i Windows, dog kun til Linux..

På forhånd Tak!
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2008 - 14:30 #1
hvorfor skal de deles i to? du kan jo sagtens køre begge dele i samme apache.
Avatar billede puxz Nybegynder
08. april 2008 - 14:56 #2
Ja, men hver gang der skal oprettes et repository i SVN så skal servicen genstartes, hvis der så er lavet en fejl i SVN konfigurationen nægter apache at starte igen, og det går ud over den server der skal køre 100%..

En anden ting er at jeg gerne vil have SSL på SVN'en, men har aldrig sat det op før så er bange for at lave rod i det. Så hvis i har en guide til SSL også ville det være super.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2008 - 15:01 #3
nu ved jeg ikke hvordan svn kører på Windows, men jeg skal da ikke genstarte noget når jeg tilføjer nye repositories til vores SVN
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2008 - 15:19 #4
Installer i to forskellige dirs.

Konfigurer til at bruge forskellige porte.

Saa skulle de sagtens kunne koere.
Avatar billede puxz Nybegynder
08. april 2008 - 16:27 #5
#daleif:
Jeg tilføjer nye locations til hvert repository pg ændrer i min access liste.

#arne v:
Jeg har prøvet at installere en ny men får ikke lov da der ligger en apache installeret i forvejen.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2008 - 17:04 #6
jeg ændrer også i min accessliste, men det kræver stadig ikke nogen genstart af webserveren på vores Linux system. svn kigger jo selv i access listen hver gang den bliver bedt om at lave noget (så vidt jeg ved i hvert fald)
Avatar billede puxz Nybegynder
08. april 2008 - 22:17 #7
Oki, men ihvertfald skal jeg genstarte når jeg tilføjer en location.. Og mit andet problem er jo at jeg gerne vil have ssl på men er bange for at komme til at rode i alle de andre konfigurationer da den hoster rimelig mange virtial host osv..
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2008 - 02:21 #8
Jeg har 5 installeret (en 1.3 og en 2.0 som jeg bruger + 2 IBM og en Oracle der er
kommer sammen med noget andet software).
Avatar billede puxz Nybegynder
09. april 2008 - 11:01 #9
Jeg forstår ikke hvordan du har installeret dem, har du compilet dem siden du får lov til at installere flere, jeg kan se hvordan man kan på linux, men på windows får jeg ikke lov til at installere flere end 1.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
09. april 2008 - 11:26 #10
Er det i det hele taget et krav at der skal bruges Apache? Der er jo også svnserve, som kører uafhængigt af Apache (og med egen protokol). Det kan kombineres med SSH for at få krypteringen på.
Avatar billede puxz Nybegynder
09. april 2008 - 12:42 #11
Vores subversion server køre og bliver brugt lige pt. så der skal en større omlægning til hvis den skal kører med SVNserve, og de skal stadig have mulighed for at bruge deres AD login.
Avatar billede puxz Nybegynder
09. april 2008 - 13:08 #12
Nå, anyway.. Er det en stor videnskab at ligge SSL på den uden det skader alle de virtualhosts der ligger på den i forvejen, i så fald, hvordan?