Avatar billede izyr Juniormester
08. april 2008 - 09:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

router taber forbindelse

Hejsa

Jeg har lige fået mig en linksys router (wrv200) og oplever at min internetforbindelse falder ud med jævne mellemrum. nogle gange hvert 10 minut... andre mere eller mindre.

Jeg har haft kontakt med tdc som fortæller at linien er ok og at de ellers ikke kan hjælpe. Det er nu den anden linksys jeg prøver... tidligere har jeg prøvet en sandberg router... alle med samme problem!

Er der virkelig ikke andre der oplever samme problemer med tdc. Jeg har set på nettet at andre oplever problemer når de kører PPPoE, men ved tdc (yousee) kører man DHCP...(har 2 dynamiske ip'er) og kan ikke køre andet såvidt de fortæller mig.

Jeg er snart ved at gå ud af mit gode skind og håber virkelig at en eller anden kan hjælpe mig.
Avatar billede nva Praktikant
08. april 2008 - 17:15 #1
Har du opdateret med nyeste firmware? Du kan prøve at skifte kanal - prøve helt uden kryptering - sørge for at der ikke er noget elektrisk i nærheden, der kan forstyrre. Bare lidt forslag jeg lige kom på.
Avatar billede nva Praktikant
08. april 2008 - 17:17 #2
Er det routeren, der taber forbindelsen eller dit netkort? Ofte kan der være problemer, hvis det ikke er af samme fabrikat - og også hvis der bruges strømstyring på bærbare til netkortet.
Avatar billede izyr Juniormester
08. april 2008 - 17:29 #3
jeg har opdateret til nyeste firmware på linksys.dk - dog er der en nyere på .com. jeger dog i tvivl om jeg må det da dem på .dk hedder noget med ETSI og det gør dem på .com ikke...

da det ikk er trådløs forbindelse kan jeg vel ikke skifte channel??(bruger ikk den trådløse funktion i routeren pt.)

routeren står vedmit modem - prøver at flytte den...
Avatar billede nva Praktikant
08. april 2008 - 18:05 #4
Sorry jeg gik bare udfra at du kørte trådløst - ellers plejer der ikke at være problemer.
Avatar billede izyr Juniormester
08. april 2008 - 18:18 #5
hehe jeg har ikke andet :o)
Avatar billede izyr Juniormester
08. april 2008 - 22:42 #6
jeg har flyttet routeren fra evt støjkilder - samme problem...
Avatar billede izyr Juniormester
05. maj 2008 - 21:00 #7
såvidt jeg kan forstå har linksys routerne det svært hvis man kører med p2p programmer... det kan ikke håndtere de mange forbindelser og resetter ikke forbindelserne ofte nok. derfor bliver den overbelastet og lukker ned... Nu har jeg årsagen, men mangler en løsning. Jeg har byttet min WRV200 til en WRT150N men oplever samme problem, dog sjældnere...

Problemet er såvidt jeg ved firmwaren og har hørt at man kan finde alternative firmwares (opensource) men har ikke fundet en til den specifikke model... Men hører gerne fra andre som har skiftet firmwaren...
Avatar billede donelduche Nybegynder
04. juni 2008 - 13:29 #8
Jeg har haft samme problem på levelone... i forbindelse med p2p. Læsningen ved mig var sa sætte færre downloads i gang af gangen...
Avatar billede izyr Juniormester
05. august 2008 - 18:13 #9
Løsningen var ganske enkel for mig at lægge ny software i routeren... det er sgu godt gjort at man skal skifte til opensource for at få lortet til at virke... og så ryger garantien jo... men på den anden side så virker det da i det mindste...

skiftede til Hyper-WRT...