Avatar billede abbn Nybegynder
03. april 2008 - 22:10 Der er 9 kommentarer

HP Printer ip-adresse

Hej
Jeg har fået en gammel HP LaserJet5M, det må være en M model for der er netkort i den. Jeg har set i displayet på den, at den har en ip-adresse der er 10.20.28.25, er der så nogen der kan fortælde mig, hvordan jeg får skiftet den, til en jeg kan bruge til på mit private netværk.
Jeg har win XP
Jeg har prøvet at ændre ip-adressen på min pc til 10.20.28.26 og brugt et krydset netkabel, så kan jeg pinge den, men hvordan kommer jeg ind og ændre ip-adressen
Jeg kan se der er noget med en undermaske hvad skal jeg gøre ved den
Avatar billede renehinsch Praktikant
03. april 2008 - 22:34 #1
Hvis du benytterer fast IP adresse (ikke DHCP)på din XP kan du nøjes med at tilføje 10.20.28.26 som en ekstra IP adresse i XP. Det gør du under TCP/IP - advanced. På den måde benytter du begge net adresser samtidig. Undernetmasken er højst sandsynlig 255.255.255.0. Brug hvad der virkede da du kunne pinge. Ellers må du vente på et svar fra en Laserjet haj :-)
Avatar billede snowball Novice
03. april 2008 - 22:44 #3
Du kan ændre det via front panelet.

Guide til hvordan du navigerer:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&objectID=bpl02906&jumpid=reg_R1002_USEN

Jeg kan ikke helt huske hvad menuen hedder - det fremgår nemlig ikke tydeligt af ovenstående, men det er vist noget med MIO og derefter TCP conf.

Alternativt kan du forsøge dig med HP Web JetAdmin programmet

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=13039&prodTypeId=18964&prodSeriesId=27905&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=228
Avatar billede snowball Novice
03. april 2008 - 22:51 #4
Sidste mulighed er at gøre det via Telnet når du har sat din PC op så du kan pinge den. Det vil dog kun virke hvis der ikke er sat password på (går ikke ud fra du har fået det oplyst)

Så skriver du "telnet 10.20.28.26" i Start -> Kør.

Tryk på ENTER 2 gange

Skriv følgende nedenstående og tryk derefter på ENTER - tilpas IP adressen og kolonet skal med.

ip:192.168.1.10

Skriv en / og tryk på ENTER for at se den nuværende konfiguration og se at alt er som det skal være.

Skriv "quit" for at gemme ændringerne.

Så har du da nogle muligheder nu :)
Avatar billede abbn Nybegynder
04. april 2008 - 20:50 #5
Jeg tror mit problem er at jeg skal fjerne et gammelt password før jeg kan ændre ip-adresse
Er der nogen der ved noget om det
Avatar billede venturer Nybegynder
04. april 2008 - 21:03 #6
Du skulle kunne finde et menu punkt der hedder "Factory Defaults". Dette gendanner standardindstillingerne på printeren. Jeg ved dog ikke om dette resette password eller om det kræver password at gennemføre.
Avatar billede snowball Novice
04. april 2008 - 22:24 #7
Det kræver ikke password at ændre det via front panelet.

Her er en guide der præcis fortæller hvordan du gør:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&objectID=bpj02326&jumpid=reg_R1002_USEN#A7
Avatar billede snowball Novice
07. juni 2008 - 22:20 #8
Fandt du ud af det? :)
Avatar billede snowball Novice
14. oktober 2008 - 01:03 #9
Fandt du ud af det? :)