Avatar billede pallejensen Nybegynder
03. april 2008 - 17:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mgl. sidehoved/sidefod ved opstart

Jeg ønsker word startet op i udskriftslayaut. Tidligere er såvel sidehoved som sidefod belvet vist i forbindelse med opstarten. Det sker ikke mere; men kan selvfølgelig fås frem ved vis/sidehoved/sidefod.
Jeg ønsker den tidligere indstilling hvor sidehovede og sidefod vises ved opstart.
Hvordan gør jeg det??
Avatar billede supertekst Ekspert
03. april 2008 - 23:17 #1
Kan skabelonen "normal.dot" være blevet ændret?
Avatar billede lwi Nybegynder
04. april 2008 - 07:46 #2
Word husker den visning du sidst har haft valgt. Opsætningen bliver gemt i det pågældende dokument. Så hvis det er en skabelon du bruger skal du åbne skabelonen og ændre view'et i denne (ctrl + shift + p for pagelayout - ctrl + shift + n for normal layout) og herefter gemme den igen. Er det når du laver et nyt dokument, skal du finde og åbne din normal.dot og lave samme øvelse her. Hvis du vil forsøge at kode dig ud af det hedder det: ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdPrintView
Avatar billede pallejensen Nybegynder
04. april 2008 - 08:44 #3
**supertekst** Jo der er ingen tvivl om at skabelonen "normal.dot" er blevet ændret.
**Iwi** Jeg forstår ikke helt det som du skriver; men jeg forsøger at svare dig så godt jeg kan. Det er en word skabelon som jeg bruger. Jeg har forsøgt at ændre "normal dot"; men det giver problemer at genne den igen. Det er når jeg åbner et helt nyt dokument. Jeg mener at have fundet "normal dod" under ..........\microsoft\skabeloner. - Når vi kommer til kodning så melder jeg pt. pas; men gøres det under funktioner - macro?
Avatar billede lwi Nybegynder
04. april 2008 - 08:54 #4
Hvis du bruger en skabelon, så er det den du skal finde og åbne. Luk din word. Find skabelonen i stifinderen, højreklik på skabelonen og vælg Open/åben mens du holder shift nede (det er for ikke at eksekvere evt. makroer i skabelonen) - ændre sidelayoutet og luk skabelonen igen.

Hvis du ikke bruger en skabelon - men kun din normal.dot, er det den du skal finde og gøre det samme med.

Kodningen kræver lidt mere, og er nok for omfattende at forklare her, hvis du slet ikke er "koder"  ;-)
Avatar billede pallejensen Nybegynder
04. april 2008 - 09:00 #5
Når jeg gør, som du skriver: "højreklik på skabelonen og vælg Open/åben mens du holder shift nede" så åbner dokumentet rigtigt med sidehoved/fod.

Når jeg så gemmer dokumentet og igen åbner for skabelonen - så er det det samme igen!
Avatar billede lwi Nybegynder
04. april 2008 - 09:07 #6
Har andre brugere samme problem - eller er det kun dig ?

Prøv at lave samme øvelsen med din normal.dot. Husk at word ikke må være åbent når du åbner normal.dotten.

Virker dette ikke, så prøv at omdøbe din normal.dot til f.eks. OLDnormal.dot (mens word er lukket). Når du åbner word laves en ny normal.dot.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. april 2008 - 16:48 #7
Sådan som jeg læser din beskrivelse af problemet, lyder det som om du bare er kommet til at klikke i mellemrummet mellem 2 sider (eller på toppen af side 1) i et dokument, så du har fået skjult hoved/fod. Et sådant klik slår optionen Funktioner > Indstillinger > fanen Vis > ”Tomt område mellem sider (kun Udskriftslayout)” til og fra. Hvis det er det, der er problemet, skal du blot igen klikke på mellemrummet mellem to sider eller på toppen af side 1 (klik når markøren ser ud som en dobbelt pil).

Du kan læse mere i denne artikel (engelsk):
http://sbarnhill.mvps.org/WordFAQs/WhiteSpace.htm
Avatar billede pallejensen Nybegynder
07. april 2008 - 11:16 #8
lene-fredborg - du er en "blomst" hvor enkelt kan det være - tusind tak.

mvh - /PJ