Avatar billede edj Nybegynder
02. april 2008 - 21:13 Der er 7 kommentarer

Mindskning af partition uden at afinstallere styresystem

Hej,

Jeg har en pc med en xp partition på 130 gb og en fri partition på 20gb. Er det muligt, at krympe partitionen som xp ligger på, så den kun kommer til at fylde hvad xp fylder + lidt til, så jeg kan have en stor data partition?

E
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2008 - 21:18 #1
Prøv dette, er nemt at bruge :
http://www.helgec.dk/bootit.html
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 21:26 #2
Hvis ovenstående ikke vil virke så vil www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede off-line Nybegynder
02. april 2008 - 22:34 #3
Godt nok, men husk først at tage backup af det, som du vil hade at miste.
For alle programmer, Partition magic, Acronis, Paragon m.f. laver ind i mellem
fejl, og jeg vil blive forbløffet, hvis det ikke også kan ske med ovenstående link.
Avatar billede thov Forsker
03. april 2008 - 03:01 #4
Paragon harddisk manager 8 er her som giv-væk http://www.computeractive.co.uk/hdmanager8/index
Tilbuddet udløb april 2007 ! men det har man glemt, for både download-link og registrering virker stadig.
Med programmet kan du forstørre 20Gb partitionen ved at ta' af den ledige plads på 130Gb partitionen.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. april 2008 - 01:48 #5
Respons?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2008 - 11:21 #6
Lidt respons fra spørger??
Avatar billede edj Nybegynder
26. oktober 2010 - 11:14 #7
Undskyld den overordentligt lange responstid.

Vil du ikke skrive et svar helge, så giver jeg point med det samme.