Avatar billede loukas Mester
02. april 2008 - 10:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fjerne menubar i browser

Hej,
Jeg er ved at lave en præsentationsCD, og bruger html til det.
Nu vil jeg gerne have at når startsiden loader, skal den være så "Clean" som muligt.
Altså uden menubar,statuslinie etc..
Hvordan laver jeg en onload, som fjerner menubar og statuslinie?
Avatar billede w13 Novice
02. april 2008 - 10:43 #1
Det tror jeg ikke, du skal regne med at kunne. =)
Avatar billede loukas Mester
02. april 2008 - 10:56 #2
HMM,
man kan vel lave et popup-vindue, hvor vinduet er uden menubar og statuslinie?
popupvinduet skal så bare fylde 100% i bredden og højden.
Kan det ikke lade sig gøre?
Avatar billede w13 Novice
02. april 2008 - 11:05 #3
Det vil være den bedste løsning, men bemærk at der i Internet Explorer 7 ikke tillades at man fjerner menubar og visse andre elementer.
Avatar billede gonk Nybegynder
02. april 2008 - 11:22 #4
Er det sådan at når andre besøger din hjemmeside, så skal det være et fyldt vindue? eller er det bare dig selv der skal vise det frem?
Avatar billede hammerhead Nybegynder
02. april 2008 - 11:37 #5
Hej.
Jeg har tidligere lavet en cd løsning hvor en HTML side skulle vises uden statusbar osv. Måske kan du bruge den, den kan hentes her: http://www.mh-media.dk/browser/browsertest.zip
Avatar billede hammerhead Nybegynder
02. april 2008 - 11:40 #6
Avatar billede grunken Nybegynder
02. april 2008 - 12:35 #7
eftersom at vi så kan blive enig om at det er rimeligt begrænset til et windows miljø, så er der måske muligheder :-)

lav en fil der indeholder

<script type="text/javascript">
window.open('filnavn.html','navn','width=400,height=300');
self.close();
</script>

gem denne fil som ex. "start.hta", og husk at rette filnavn.html til den htmlfil du vil bruge :-)

.hta filer bliver åbnet af en efterhånden standard i nyere versioner af windows der hedder "HTML Application host"

til din cd laver du en simpel autorunfil der indeholder

[autorun]
shellexecute=start.hta
icon=ikon.ico

og vupti du burde have opnået det ønskede :-)
Avatar billede olebole Juniormester
03. april 2008 - 02:00 #8
<ole>

Bare brug en HTA - så er der vel ingen grund til at åbne et vindue  =)
Kik evt. i denne tråd, hvor der både er skrevet en rigtig HTA (det er ikke nok at kalde et HTML-dokument for *.hta) og ligger links til referencen:
    http://www.eksperten.dk/spm/825881

/mvh
</bole>
Avatar billede loukas Mester
20. marts 2013 - 16:18 #9
lukker