Avatar billede gotsaed Praktikant
02. april 2008 - 08:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af optaget video til dvd+rw på philips recorder

Jeg har en Philips DVD/HDD optager hvorpå jeg har optaget en video fra et videocamera og nu vil jeg gerne lægge det ud på en DVD+RW skive så jeg kan gemme/redigere filmen.
Jeg får den besked at titlen er for stor og kan ikke bruges.
jeg har ændret titlen til et enkelt bogstav, jeg har formateret skiven. det virker ikke. Hvad gør jeg?
Avatar billede uffesteenberg Novice
02. april 2008 - 09:05 #1
Måske mener den ikke "titlen", men selve videofilens størrelse? Hvis det er tilfældet kan du evt. dele den i to på din dvd-maskine..

Ellers kan du måske få den tilbage på din DVD/HDD-optager og derfra overføre den til din PC og videre ud på en skive??
Avatar billede gotsaed Praktikant
02. april 2008 - 14:03 #2
det er da muligt men filens størrelse på dvdoptageren er ikke så stor at den skal deles. jeg vil bruge de genskrivbare skiver til at flytte filen over til redigering på PCen og så brænde det færdige resultat ned på en almindelig dvd
Avatar billede uffesteenberg Novice
02. april 2008 - 14:23 #3
Når du har ændret titlen, skriver den så stadig at den er for stor, eller vil den bare ikke brænde??
Avatar billede gotsaed Praktikant
02. april 2008 - 23:19 #4
Uffe undskyld du har ret, det med titlen betyder også størrelsen. Jeg delte den og så kunne jeg. Der kan være circa 1.04 time på en skive.  Så lærte jeg det, nu skal jeg bare ha´ samlet det til en god familievideo
får jeg et svar så er points til dig
Avatar billede uffesteenberg Novice
02. april 2008 - 23:52 #5
Godt du fandt ud af det... man har heller ikke andet end bøvl med det hjemmevideo ;-)
Avatar billede gotsaed Praktikant
03. april 2008 - 11:41 #6
ja men vi er nødt til at finde ud af det VCR maskinen er jo snart uddød.
Avatar billede uffesteenberg Novice
04. april 2008 - 01:10 #7
Nå, er det et VHS-videokamera du bruger???
Avatar billede gotsaed Praktikant
04. april 2008 - 18:52 #8
Ja et ældre Hitachi. jeg vil gerne udskifte men ved ikke til hvad endnu.
Avatar billede uffesteenberg Novice
06. april 2008 - 01:55 #9
OK så er det derfor du ikke bare overfører direkte til din computer. Efter sigende er videkameraerne med de små bånd stadig den bedste kvalitet, men det fylder også ca. 12-13 GB pr. time, når det føres over på pc. det er klart nemmere med et kamera, der optager på harddisk, fordi du kan slette og klippe dirkete i kameraet og overføre det til pc'en lynhurtigt. Men til gengæld er videofilerne også i et komprimeret format modsat på båndene. Men hvor meget det betyder i den virkelige verden er nok en anden sag. Tror ikke man vil bemærke forskellen i billedkvalitet, hvis ellers kameraet har en god optik osv. Men jo, det er sgu lidt en jungle at finde rundt i. Personligt er jeg mest irriteret over, at de fleste videokameraer fungerer ret dårligt i lav belysning... udendørs optagelser i dagslys er fine, men indendørs med alm. aftenbelysning kan godt give ret dårlige resultater...