Avatar billede techno_dk Nybegynder
18. juni 2001 - 19:22 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Er CPU\'en brændt af *gyyyyys* :0(

Jeg samlet en ny en købt AMD Duron 750 MHz Socket A, Asus A7V-E Socket A Motherboard med, KT133 Chipset, 256 MB PC-133 SDR-Ram, og en larmene Thermaltake Volcano II. Aircooler til Socket A. Og den er købt hos www.PRC-Data.dk.
Så da jeg har samlet den sætter jeg mine 2 gamle Quantrum Harddiske, er gammelt ATI Rage Pro 8 MB grafikkort, CD-Rom drev, Diskette drev, Lydkort og netkort.
Jeg tilslutter det hele, osv.
Da jeg så tænder den starter den, med Windows 98 og det hele er jo godt :)
Så prøver jeg at spille RA2, for at se om netværket virker, og jeg sidder og spiller mod min far i timevis. Så slukker jeg så.
Næste dag (som er idag), formatere jeg så hd\'en for ligesom at starte helt på en frisk. Så Installere jeg Windows ME, office og alle drivere osv. så begynder jeg til sidst at opsætte mit skrivebord, da computeren lige pludslig genstarter, \"underligt, sikkert bare Windows der spiller smart\" tænker jeg og tænker ikke mere over det, da den ca. 2 timer efter gør det igen, denne gang vil den overhovedt ikke starte. Skærmen tænder ikke, alt hvad der kan lyse af dioder på den lyser. og jeg slukker selvfølgelig, og venter ca. en ½ time, og prøver igen, der sker stadig ikke noget. Så skiller jeg dyret ad og kigger ligt rundt i den, prøver at pille processoren af igen, og den ser ganske fin ud. Og køleren virkede min sandten også.

Er der så nogen der kan fortælle mig hva\' fan\' der sker her.
Kan det være CPU\'en der er brændt af eller hva\'? jeg synes bare at det er underligt at den så ikke gør det noget før, f.eks. da jeg sidder og spiller Red Alert 2 i 3-4 timer. Eller har den måske været defekt

...HJÆÆÆÆÆÆLP !!!! det er fandme uhyggeligt :0(
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
18. juni 2001 - 19:40 #1
lytter
Avatar billede techno_dk Nybegynder
18. juni 2001 - 19:41 #2
Har du samme problem?
Avatar billede makse Nybegynder
18. juni 2001 - 19:45 #3
Har du brugt kølepasta, eller sad der \"klister\" på i forvejen?
Avatar billede techno_dk Nybegynder
18. juni 2001 - 19:48 #4
der sad klister på i forvejen
Avatar billede makse Nybegynder
18. juni 2001 - 19:53 #5
Så sad der vel også et stykke beskyttelsestape hen over. Har du fjernet det?
Avatar billede techno_dk Nybegynder
18. juni 2001 - 19:53 #6
ja
Avatar billede makse Nybegynder
18. juni 2001 - 19:57 #7
Godt. Prøv kun at havde en Ramkreds, grafikkort, CPU, Powerswitch og Speaker  tilsluttet. Ikke nogen harddisk, diskettedrev eller andre indstikskort.
Avatar billede techno_dk Nybegynder
18. juni 2001 - 20:01 #8
Det er kun blæserene der køre, skærmen er helt sort
Avatar billede makse Nybegynder
18. juni 2001 - 20:02 #9
Har du prøvet at resette bios?
Avatar billede makse Nybegynder
18. juni 2001 - 20:03 #10
Prøv også at løbe gennem muligheder på http://www.a7vtroubleshooting.com/troubleshoot/ts_general/dead.htm
Avatar billede techno_dk Nybegynder
18. juni 2001 - 20:04 #11
Hvor gør man det?
Avatar billede makse Nybegynder
18. juni 2001 - 20:10 #12
Normalt sidder der en jumper ved siden af batteriet til det.
Eller du kan tage batteriet ud. Der kan dog gå flere timer, før det resetter bios\'en.
Check din manual, der står det helt sikkert.
Avatar billede techno_dk Nybegynder
18. juni 2001 - 20:17 #13
Det virker sku\' heller ikke, og jeg har også checket at jumpers/switchs sad korrekt, og det gjorde de.
Avatar billede makse Nybegynder
18. juni 2001 - 20:26 #14
Kommer der et eller flere Beeps når du tænder den.
Prøv evt. at tage grafikort og ram ud og i Igen.
Avatar billede sgt.babe Nybegynder
18. juni 2001 - 20:33 #15
dit problem ligger ikke i din hardware med i din software
windows mellinium har den del fejl så som exploren
der plusselig kanler fejl i kenrel.dll, samtidig ændre den i dospartionen så dos sender de forkerte data til sektoren på hhd\'en, jeg vil personligt anbefale enten skifte styresystem til win98se eller downloader explore 5.5 sp1
Yderligere oplysninger - http://www.microsoft.com/windows/ie_intl/da/ie55sp1/iereadme.txt
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=26134
prøv dette her har selv haft ligende problemmer
Avatar billede master_nemo Nybegynder
18. juni 2001 - 20:36 #16
sgt.baba>>hvordan skal han skift styresystem, nær han ikke kan starte computeren!?

/MN
Avatar billede techno_dk Nybegynder
18. juni 2001 - 20:43 #17
makse --> den siger overhoved ikke noget
Avatar billede makse Nybegynder
18. juni 2001 - 22:42 #18
Hvis du har mulighed for det. Så få afprøvet ram, grafikkort, bundkort og CPU i en anden computer.
Men ellers så må man jo nok konstatere, at der er noget der er gået i stykker, når den nu har kørt ubeklageligt. Enten CPU eller Bundkort vil jeg tro.
Har du prøvet med et andet grafikkort eller ramkreds?
Avatar billede techno_dk Nybegynder
18. juni 2001 - 22:44 #19
det vil jeg prøve
Avatar billede sky-net Nybegynder
19. juni 2001 - 10:43 #20
har du over klokket den for så er det der for ???
Avatar billede techno_dk Nybegynder
19. juni 2001 - 11:24 #21
Nej det er en Duron 750 MHz @ 748 MHz, så den er vel nærmest underclocket.
Avatar billede techno_dk Nybegynder
19. juni 2001 - 11:26 #22
Nu har jeg snakket med PRC-Data, og de ville gerne tage processor og bundkort tilbage for at kigge på det og evt. sende en ny.

Makse --> hvis du lige laver et svar, kan du få 50 Points, for at have brugt din tid, :)
Avatar billede makse Nybegynder
20. juni 2001 - 02:01 #23
Tak for det. :)
Avatar billede techno_dk Nybegynder
20. juni 2001 - 17:50 #24
Der er vist en fejl på los xpertos, prøv at kigge på makse\'s klokslæt og dato: 20/06 2001 02:01:30, og lige nu er klokken 17:50 d. 20/06 2001

:)
Avatar billede techno_dk Nybegynder
20. juni 2001 - 17:52 #25
hehe, næææ det er der vist ikke nu når jeg tænker mig om, fuck hvor er jeg lam *GGG*