Avatar billede duuki Nybegynder
01. april 2008 - 13:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Genstart og stop med fejlmelding.

Det er længe siden jeg har haft behov for at spørge nogen af jer til råds, men lige nu tror jeg det er den hurtigste vej til et fornuftigt svar.

Efter at jeg har slået auto genstart fra får jeg stop med blå skærm og følgende fejlmelding: "Stop:0x000000FC (0xAE71E46C,0x5393A963,0xAE71E320,0x00000000).

Computeren har fået nyt bundkort "ASUS M2A-VM/HDMI",
Ny CPU "AMD Athlon 64x2 4400MHz", NY "HDD 160GB SATA2"

Der er ikke skiftet PSU, den eksisterende er muligvis for slatten.

Er det OK!! at hente værktøjer fra sitet "Error Smart", rissikofrit mener jeg?
Avatar billede jokkejensen Novice
01. april 2008 - 13:53 #1
Er det en frisk OS install efter hardware skift ?
Avatar billede duuki Nybegynder
01. april 2008 - 13:56 #2
Ja, og accepteret af Microsoft via internettet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. april 2008 - 14:04 #3
Du har installeret alle update fra microsoft ?

Den fejl tyder på at en driver forsøger at eksekverer i non-eksekverbart hukommelse.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. april 2008 - 14:06 #4
Den kan helt sikkert starte i safe mode. Tryk F8 under start, og vælg fejlsikker tilstand.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. april 2008 - 14:07 #5
det er noget onboard grafik/lyd de der WM kort ik? kender ikke asus's amd serier.

Har du nogle erfaringer med hvornår det sker, i pressede situationer, når du browser?

Er det altid sket efter det nye hardware, eller er det kommet ?

/JJ
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. april 2008 - 14:15 #6
Jeg fandt denne her: http://support.microsoft.com/kb/886348/en-us

Så det tyder på det er en driver, som du skal opdatere, eller også skal du slå DEP fra i XP. Anvisningen er i linket, men jeg ville nok gå efter en driverupdate.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. april 2008 - 14:18 #7
Hvis du læser her: http://support.microsoft.com/kb/878474/en-us

Kan du ses at MPEGPORT.SYS kan gøre dette. Det kunne tænkes, at dit bundkort, der har HDMI, anvender denne driver. Måske en opdateret driver fra ASUS kan gøre det.
Avatar billede duuki Nybegynder
01. april 2008 - 14:26 #8
Tak for dine link "dragonknight". Afprøver mulighederne og vender tilbage senere.
Avatar billede duuki Nybegynder
07. april 2008 - 11:21 #9
dragonknight: Tak for hjælpen! Smid et svar, så får du dine velfortjente 30 point
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. april 2008 - 15:37 #10
Ping :-)