Avatar billede madiken Nybegynder
01. april 2008 - 10:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Blokerende mail i udbakken

Jeg har en mail i min udbakke fyldt med billedfiler der muligvis fylder alt for meget. Det er komplet umuligt at sende denne mail, men det er også umuligt at slette den. Hver gang jeg forsøger at fjerne mailen fra min udbakke fryser skærmen. Jeg kan heller ikke sende andre mails. Det eneste jeg kan er at modtage. Er der nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. april 2008 - 11:42 #1
Prøv at hive netstikket ud, åbn Outlook Express og se om ikke du kan slette mailen.

Ellers kan du slette hele udbakken, Outlook Express gendanner en ny tom Udbakke når programmet startes igen.

Udbakken ligger normalt her:
C:\Documents and Settings\*Bruger*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{en masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express\Udbakke.dbx
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. april 2008 - 12:09 #2
Du kan også flytte mailen til en anden mappe. Højreklik  på den og vælg flyt til mappe, og der angiver hvor du vil flytte den hen. Du kan også blot venstreklik og hold, og mens du holder kan du trække den i  f.eks kladder.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. april 2008 - 12:10 #3
Der kan du så efterfølgende slette den.
Avatar billede madiken Nybegynder
01. april 2008 - 16:02 #4
Hej
Tak for jeres svar. Desværre kan jeg slet ikke markere mailen, jeg kan ikke "gøre den blå" så at sige. Hver gang jeg prøver at højre eller venstre-klikke på mailen, bliver pilen til et timeglas og skærmen fryser. Også selvom jeg har taget netstikket ud. Jeg kan godt slette andre mails i udbakken, men lige præcis den mail med de mange billedfiler kan jeg ikke slette.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. april 2008 - 16:46 #5
Derfor kom jeg så også med et alternativ forslag:

Ellers kan du slette hele udbakken, Outlook Express gendanner en ny tom Udbakke når programmet startes igen.

Udbakken ligger normalt her:
C:\Documents and Settings\*Bruger*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{en masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express\Udbakke.dbx
Avatar billede madiken Nybegynder
01. april 2008 - 23:29 #6
Det virkede!
1000 tak for hjælpen:-)
Avatar billede vejmand Juniormester
02. april 2008 - 08:11 #7
Velbekomme, så kommer her et svar.

Du lukker spørgsmålet ved at markére mit navn i boksen nederst til venstre, og derefter klikke på "Accepter".

Så er spørgsmålet rigtig lukket.
Velkommen til Eksperten.  :-)
Avatar billede P-Erik Nybegynder
19. september 2009 - 08:13 #8
I nederste højre hjørne, tryk på modtager/sender meddelelse
vælg annuller send/modtag. Nu kan den fjernes !