Avatar billede tagryggen Nybegynder
01. april 2008 - 10:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hey is it really you on this pic? Virus - fjernelse

Hej Alle

Jeg har været så uheldig at jeg har fået en Messenger virus ind på min pc.

Jeg kører Microsoft Vista Business

Under en dialog med en ven, sender han pludselig et link der starter med "Hey is it really you on this pic?" efterfuldt af min messenger email adresse.
Da jeg lige sover lidt i timen for jeg klikket på linket og så var skaden sket.

Efterfølgende har jeg ikke kunne åbne programmer i windows styret af explorer.exe (windows update, stifinder, denne computer o.lign).

Jeg har søgt nettet for info og benyttet en række skannere som combofix og msncleaner.

Combofix kørte ikke så godt på vista.
Msncleaner fandt en virus kaldet spool.exe og den blev fjernet.

Mit problem med explorer.exe er ovre men min messengerprofil sender nu dette link ud til alle mine kontakter og det er ikke lykkedes mig at fjerne det, så virusen må jo være der endnu.

Er der nogen der har nogle gode idéer eller bedre løsninger til midt problem.

På forhånd Tak

Ps.: Jeg har Mcafee virussoftware og den finder intet.
Pss.: Alle mine kontakter er informeret om problemet og svarer ikke på linket nu.
01. april 2008 - 11:04 #1
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 11:41 #2
Avatar billede tagryggen Nybegynder
01. april 2008 - 12:24 #3
Ja jape44... Det tyder på at det kunne være den...

Her karise larry.... 1.stk hijackthis log

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Windows Vista  (WinNT 6.00.1904)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Fujitsu\Fujitsu Hotkey Utility\IndicatorUty.exe
C:\Program Files\Fujitsu\FUJ02E3\FUJ02E3.exe
C:\Program Files\Fujitsu\Application Panel\QuickTouch.exe
C:\Program Files\Fujitsu\BtnHnd\BtnHnd.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\Fujitsu\DispSwitch\DispSwitchLauncher.exe
C:\Program Files\Fujitsu\SSUtility\FJSSDMN.exe
C:\Program Files\Fujitsu\PSUtility\TrayManager.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe
C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.exe
C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-tray.exe
C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\hqtray.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Windows\System32\oodtray.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Program Files\SlySoft\AnyDVD\AnyDVDtray.exe
C:\Program Files\Fujitsu\WirelessSelector\FJWSLauncher.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclIrSrv.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclToBTSrv.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosAVRC.exe
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosOBEX.exe
C:\Windows\System32\mobsync.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtProc.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe
C:\Program Files\Safer Networking\RunAlyzer\RunAlyzer.exe
C:\Users\Administrator\Desktop\HiJackThis.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {089FD14D-132B-48FC-8861-0048AE113215} - C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.dll
O2 - BHO: QFX Software KeyScrambler - {2B9F5787-88A5-4945-90E7-C4B18563BC5E} - C:\Program Files\KeyScrambler\KeyScramblerIE.dll
O2 - BHO: McAntiPhishingBHO - {377C180E-6F0E-4D4C-980F-F45BD3D40CF4} - c:\PROGRA~1\mcafee\msk\mcapbho.dll
O2 - BHO: UltraEdit Toolbar - {4E7BD74F-2B8D-469E-85AA-FD60BB9AAE22} - C:\PROGRA~1\UE_TOO~1\UE_TOO~1.DLL
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Program Files\McAfee\VirusScan\scriptsn.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.dll
O3 - Toolbar: UltraEdit Toolbar - {4E7BD74F-2B8D-469E-85AA-FD60BB9AAE22} - C:\PROGRA~1\UE_TOO~1\UE_TOO~1.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndicatorUtility] C:\Program Files\Fujitsu\Fujitsu Hotkey Utility\IndicatorUty.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadFUJ02E3] C:\Program Files\Fujitsu\FUJ02E3\FUJ02E3.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadFujitsuQuickTouch] C:\Program Files\Fujitsu\Application Panel\QuickTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadBtnHnd] C:\Program Files\Fujitsu\BtnHnd\BtnHnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TvOutSwitch] C:\Program Files\Fujitsu\DispSwitch\DispSwitchLauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSUtility] C:\Program Files\Fujitsu\SSUtility\FJSSDMN.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PSUtility] C:\Program Files\Fujitsu\PSUtility\TrayManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [mcagent_exe] C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe /runkey
O4 - HKLM\..\Run: [SiteAdvisor] C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [McENUI] C:\PROGRA~1\McAfee\MHN\McENUI.exe /hide
O4 - HKLM\..\Run: [vmware-tray] C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VMware hqtray] "C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\hqtray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [OODefragTray] C:\Windows\system32\oodtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [SpybotDeletingA970] command /c del "C:\Windows\System32\ssqNHxuU.dll_old"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [SpybotDeletingC1793] cmd /c del "C:\Windows\System32\ssqNHxuU.dll_old"
O4 - HKCU\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AlcoholAutomount] "C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\axcmd.exe" /automount
O4 - HKCU\..\Run: [AnyDVD] C:\Program Files\SlySoft\AnyDVD\AnyDVDtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IndxStoreSvr_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe" ASO-616B5711-6DAE-4795-A05F-39A1E5104020
O4 - HKCU\..\Run: [FjWirSel] C:\Program Files\Fujitsu\WirelessSelector\FJWSLauncher.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2] c:\program files\uniblue\registrybooster 2\StartRegistryBooster.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [SpybotDeletingB6337] command /c del "C:\Windows\System32\ssqNHxuU.dll_old"
O4 - HKCU\..\RunOnce: [SpybotDeletingD4329] cmd /c del "C:\Windows\System32\ssqNHxuU.dll_old"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe" /NoDialog (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe" /NoDialog (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O4 - Global Startup: FileBox eXtender.lnk = C:\Program Files\FileBX\FileBX.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: (no name) - {5C106A59-CC3C-4caa-81A4-6D909B5ACE23} - C:\Program Files\KeyScrambler\KeyScramblerIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &KeyScrambler... - {5C106A59-CC3C-4caa-81A4-6D909B5ACE23} - C:\Program Files\KeyScrambler\KeyScramblerIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {0EB0E74A-2A76-4AB3-A7FB-9BD8C29F7F75} (CKAVWebScan Object) - http://www.kaspersky.com/kos/english/kavwebscan_unicode.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: DU Meter Service (DUMeterSvc) - Hagel Technologies Ltd - C:\Program Files\DU Meter\DUMeterSvc.exe
O23 - Service: HiPath Cardserver (FMCardService) - Unknown owner - C:\Program Files\Siemens\HiPathCardManager\FMCardServ.exe
O23 - Service: Google Desktop-administrator 5.7.801.1629 (GoogleDesktopManager-010108-205858) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: McAfee Services (mcmscsvc) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
O23 - Service: McAfee Network Agent (McNASvc) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mna\mcnasvc.exe
O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcods.exe
O23 - Service: McAfee Proxy Service (McProxy) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mcproxy\mcproxy.exe
O23 - Service: McAfee Real-time Scanner (McShield) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\VirusScan\McShield.exe
O23 - Service: McAfee SystemGuards (McSysmon) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
O23 - Service: McAfee Anti-Spam Service (MSK80Service) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\MSK\MskSrver.exe
O23 - Service: O&O Defrag - O&O Software GmbH - C:\Windows\system32\oodag.exe
O23 - Service: PowerSavingUtilityService - FUJITSU LIMITED - C:\Program Files\Fujitsu\PSUtility\PSUService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: SBSD Security Center Service (SBSDWSCService) - Safer Networking Ltd. - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDWinSec.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SiteAdvisor Service - Unknown owner - C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SAService.exe
O23 - Service: StarWind AE Service (StarWindServiceAE) - Rocket Division Software - C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindServiceAE.exe
O23 - Service: TOSHIBA Bluetooth Service - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe
O23 - Service: VMware Agent Service (ufad-ws60) - VMware, Inc. - C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-ufad.exe
O23 - Service: VMware Authorization Service (VMAuthdService) - VMware, Inc. - C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-authd.exe
O23 - Service: VMware DHCP Service (VMnetDHCP) - VMware, Inc. - C:\Windows\system32\vmnetdhcp.exe
O23 - Service: VMware Virtual Mount Manager Extended (vmount2) - VMware, Inc. - C:\Program Files\Common Files\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
O23 - Service: VMware NAT Service - VMware, Inc. - C:\Windows\system32\vmnat.exe
O23 - Service: VNC Server Version 4 (WinVNC4) - RealVNC Ltd. - C:\Program Files\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe
O23 - Service: WirelessSelectorService - Unknown owner - C:\Program Files\Fujitsu\WirelessSelector\WSUService.exe

--
End of file - 14126 bytes
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 12:40 #4
du godeste en log at fyre af, med alle de RUN settings?? det må da tage en evighed at starte op?
Avatar billede j3ppah Novice
01. april 2008 - 13:19 #5
synes også det ser rimeligt voldsomt ud :P
01. april 2008 - 13:25 #6
... du bør/skal lige ta' en genstart eller to mere så SpyBot får slettet de sidste Uønskede elementer...
Derefter en frisk HiJackThis Log...

PS: Bruger du denne -> UltraEdit Toolbar
Avatar billede tagryggen Nybegynder
01. april 2008 - 14:41 #7
Jeg har lige løbet maskinen igennem for programmer der ikke rigtigt bliver brugt.
Ultra edit toolbar er slettet....

Hermed ern friskere logfil:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Windows Vista  (WinNT 6.00.1904)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcagent.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Fujitsu\Fujitsu Hotkey Utility\IndicatorUty.exe
C:\Program Files\Fujitsu\FUJ02E3\FUJ02E3.exe
C:\Program Files\Fujitsu\Application Panel\QuickTouch.exe
C:\Program Files\Fujitsu\BtnHnd\BtnHnd.exe
C:\Program Files\Fujitsu\DispSwitch\DispSwitchLauncher.exe
C:\Program Files\Fujitsu\SSUtility\FJSSDMN.exe
C:\Program Files\Fujitsu\PSUtility\TrayManager.exe
C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.exe
C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-tray.exe
C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\hqtray.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Fujitsu\WirelessSelector\FJWSLauncher.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosAVRC.exe
C:\Windows\System32\mobsync.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosOBEX.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtProc.exe
C:\Users\Administrator\Desktop\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {089FD14D-132B-48FC-8861-0048AE113215} - C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.dll
O2 - BHO: QFX Software KeyScrambler - {2B9F5787-88A5-4945-90E7-C4B18563BC5E} - C:\Program Files\KeyScrambler\KeyScramblerIE.dll
O2 - BHO: McAntiPhishingBHO - {377C180E-6F0E-4D4C-980F-F45BD3D40CF4} - c:\PROGRA~1\mcafee\msk\mcapbho.dll
O2 - BHO: UltraEdit Toolbar - {4E7BD74F-2B8D-469E-85AA-FD60BB9AAE22} - C:\PROGRA~1\UE_TOO~1\UE_TOO~1.DLL
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Program Files\McAfee\VirusScan\scriptsn.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.dll
O3 - Toolbar: UltraEdit Toolbar - {4E7BD74F-2B8D-469E-85AA-FD60BB9AAE22} - C:\PROGRA~1\UE_TOO~1\UE_TOO~1.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndicatorUtility] C:\Program Files\Fujitsu\Fujitsu Hotkey Utility\IndicatorUty.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadFUJ02E3] C:\Program Files\Fujitsu\FUJ02E3\FUJ02E3.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadFujitsuQuickTouch] C:\Program Files\Fujitsu\Application Panel\QuickTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadBtnHnd] C:\Program Files\Fujitsu\BtnHnd\BtnHnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TvOutSwitch] C:\Program Files\Fujitsu\DispSwitch\DispSwitchLauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSUtility] C:\Program Files\Fujitsu\SSUtility\FJSSDMN.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PSUtility] C:\Program Files\Fujitsu\PSUtility\TrayManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mcagent_exe] C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe /runkey
O4 - HKLM\..\Run: [SiteAdvisor] C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [McENUI] C:\PROGRA~1\McAfee\MHN\McENUI.exe /hide
O4 - HKLM\..\Run: [vmware-tray] C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VMware hqtray] "C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\hqtray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [DU Meter] C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AlcoholAutomount] "C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\axcmd.exe" /automount
O4 - HKCU\..\Run: [FjWirSel] C:\Program Files\Fujitsu\WirelessSelector\FJWSLauncher.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe" /NoDialog (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe" /NoDialog (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: (no name) - {5C106A59-CC3C-4caa-81A4-6D909B5ACE23} - C:\Program Files\KeyScrambler\KeyScramblerIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &KeyScrambler... - {5C106A59-CC3C-4caa-81A4-6D909B5ACE23} - C:\Program Files\KeyScrambler\KeyScramblerIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {0EB0E74A-2A76-4AB3-A7FB-9BD8C29F7F75} (CKAVWebScan Object) - http://www.kaspersky.com/kos/english/kavwebscan_unicode.cab
O16 - DPF: {CAFEEFAC-0016-0000-0003-ABCDEFFEDCBA} (Java Plug-in 1.6.0_03) -
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: DU Meter Service (DUMeterSvc) - Hagel Technologies Ltd - C:\Program Files\DU Meter\DUMeterSvc.exe
O23 - Service: HiPath Cardserver (FMCardService) - Unknown owner - C:\Program Files\Siemens\HiPathCardManager\FMCardServ.exe
O23 - Service: McAfee Services (mcmscsvc) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
O23 - Service: McAfee Network Agent (McNASvc) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mna\mcnasvc.exe
O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcods.exe
O23 - Service: McAfee Proxy Service (McProxy) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mcproxy\mcproxy.exe
O23 - Service: McAfee Real-time Scanner (McShield) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\VirusScan\McShield.exe
O23 - Service: McAfee SystemGuards (McSysmon) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
O23 - Service: McAfee Anti-Spam Service (MSK80Service) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\MSK\MskSrver.exe
O23 - Service: O&O Defrag - O&O Software GmbH - C:\Windows\system32\oodag.exe
O23 - Service: PowerSavingUtilityService - FUJITSU LIMITED - C:\Program Files\Fujitsu\PSUtility\PSUService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe (file missing)
O23 - Service: SBSD Security Center Service (SBSDWSCService) - Safer Networking Ltd. - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDWinSec.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SiteAdvisor Service - Unknown owner - C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SAService.exe
O23 - Service: StarWind AE Service (StarWindServiceAE) - Rocket Division Software - C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindServiceAE.exe
O23 - Service: TOSHIBA Bluetooth Service - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe
O23 - Service: VMware Agent Service (ufad-ws60) - VMware, Inc. - C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-ufad.exe
O23 - Service: VMware Authorization Service (VMAuthdService) - VMware, Inc. - C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-authd.exe
O23 - Service: VMware DHCP Service (VMnetDHCP) - VMware, Inc. - C:\Windows\system32\vmnetdhcp.exe
O23 - Service: VMware Virtual Mount Manager Extended (vmount2) - VMware, Inc. - C:\Program Files\Common Files\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
O23 - Service: VMware NAT Service - VMware, Inc. - C:\Windows\system32\vmnat.exe
O23 - Service: VNC Server Version 4 (WinVNC4) - RealVNC Ltd. - C:\Program Files\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe
O23 - Service: WirelessSelectorService - Unknown owner - C:\Program Files\Fujitsu\WirelessSelector\WSUService.exe

--
End of file - 11432 bytes
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 15:09 #8
Avatar billede tagryggen Nybegynder
01. april 2008 - 15:14 #9
Jeg har været igennem den side men det har ikke rigtigt hjulpet mig.
01. april 2008 - 19:19 #10
(Er der tilsyneladende stadig problemer?)
Avatar billede kpolsen Nybegynder
02. april 2008 - 17:07 #11
Er der nogen, der er kommet af med det?

Jeg kan ikke engang køre .exe filerne fra spyware, jeg henter på nettet. Efter noget tid, kan jeg heller ikke DL filer mere. Så er jeg nødt til at genstarte.

Hvis der er en, der sidder med nøglen, ville jeg gerne høre fra dem :)
02. april 2008 - 17:21 #12
Den lyder da virkelig 'syg' ?

Prøv denne kommando for at rette fejlen:

Indsæt din WindowsXP Cd i drevet
Luk det vindue som popper op.

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Tast enter
Windows Cd skal ligge i drevet under denne kommando.
Du vil ikke få en tilbagemelding om noget er rettet.
Det mellemrum mellem sfc / skal være der.

og/eller

Gennemfør proceduren herfra -> http://www.eksperten.dk/artikler/1123 (Så snart du har Downloaded omtalte programmer så ta' internettet fra og genstart og SÅ gennemfør proceduren...)
Avatar billede tagryggen Nybegynder
02. april 2008 - 21:42 #13
Nu har jeg kørt messenger i 24 timer og der har ikke været noget. Jeg tror jeg er kommet af med den i en kombination af combofix, msncleaner og spybot.

Smider du ikke et svar karise larry.
Tak for indsatsen
02. april 2008 - 21:55 #14
Øhhh - du skrev noget andet ved [02/04-2008 17:07:06] ?

Jeg vil da gerne se/læse logfilen fra ComboFix !
Avatar billede tagryggen Nybegynder
03. april 2008 - 20:07 #15
Det jeg mente med at Combofix ikke virkede for mig var at den flere steder i processen meddelte at den ikke havde rettigheder til at tilgå visse filer. Også selvom jeg havde valgt at den skulle kører som administrator i Vista.
Men et eller andet må den jo have gjort må jeg jo konstatere

Har lige kørt combofix igen:

ComboFix 08-04-03.3 - Administrator 2008-04-03 19:53:07.1 - NTFSx86
Microsoft® Windows Vista™ Business  6.0.6000.0.1252.1.1030.18.880 [GMT 2:00]
Running from: C:\Users\Administrator\Desktop\ComboFix.exe
* Created a new restore point
* Resident AV is active

.

(((((((((((((((((((((((((  Files Created from 2008-03-03 to 2008-04-03  )))))))))))))))))))))))))))))))
.

No new files created in this timespan

.
((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Find3M Report  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
2008-04-03 17:58    ---------    d-----w    C:\Program Files\McAfee
2008-04-03 17:58    ---------    d-----w    C:\PROGRA~2\VMware
2008-04-03 17:29    ---------    d-----w    C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\VMware
2008-04-03 16:46    ---------    d-----w    C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\TeraCopy
2008-04-03 14:31    ---------    d-----w    C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Ahead
2008-04-02 22:02    ---------    d-----w    C:\Program Files\Yahoo!
2008-04-02 22:01    ---------    d-----w    C:\Program Files\CCleaner
2008-04-02 21:51    ---------    d-----w    C:\Program Files\Common Files\Ahead
2008-04-02 21:25    ---------    d-----w    C:\Program Files\Nero
2008-04-02 21:25    ---------    d-----w    C:\PROGRA~2\Nero
2008-04-02 13:39    ---------    d-----w    C:\Program Files\Siemens
2008-04-02 13:39    ---------    d-----w    C:\Program Files\Common Files\Siemens
2008-04-02 13:39    ---------    d-----w    C:\Program Files\Common Files\Plantronics
2008-04-02 13:39    ---------    d-----w    C:\PROGRA~2\Siemens
2008-04-02 13:35    ---------    d-----w    C:\Program Files\Microsoft WSE
2008-04-02 13:35    ---------    d-----w    C:\PROGRA~2\Microsoft Help
2008-04-01 20:10    ---------    d-----w    C:\Program Files\QuickTime
2008-04-01 19:50    ---------    d-----w    C:\Program Files\Trend Micro
2008-04-01 13:57    ---------    d-----w    C:\PROGRA~2\Symantec
2008-04-01 13:54    ---------    d-----w    C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Symantec
2008-04-01 13:54    ---------    d-----w    C:\Program Files\Symantec
2008-04-01 13:54    ---------    d-----w    C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared
2008-04-01 12:23    ---------    d-----w    C:\Program Files\CyberLink
2008-04-01 12:17    ---------    d--h--w    C:\Program Files\InstallShield Installation Information
2008-04-01 12:08    ---------    d-----w    C:\PROGRA~2\CyberLink
2008-04-01 11:52    ---------    d-----w    C:\Program Files\Microsoft.NET
2008-04-01 11:51    ---------    d-----w    C:\Program Files\Microsoft SQL Server
2008-04-01 11:24    ---------    d-----w    C:\Program Files\Google
2008-04-01 10:17    ---------    d-----w    C:\PROGRA~2\Spybot - Search & Destroy
2008-04-01 09:54    ---------    d-----w    C:\Program Files\Safer Networking
2008-04-01 09:46    ---------    d-----w    C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy
2008-04-01 05:17    ---------    d-----w    C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Uniblue
2008-03-31 20:38    ---------    d-----w    C:\Program Files\Uniblue
2008-03-31 20:10    ---------    d-----w    C:\PROGRA~2\Kaspersky Lab
2008-03-19 09:13    ---------    d-----w    C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Nokia
2008-03-15 14:48    ---------    d-----w    C:\Program Files\Java
2008-03-13 14:19    ---------    d-----w    C:\Program Files\Mozilla Thunderbird
2008-03-12 08:03    ---------    d-----w    C:\Program Files\Windows Mail
2008-03-12 07:42    ---------    d-----w    C:\Program Files\Common Files\Nero
2008-03-05 12:46    ---------    d-----w    C:\Program Files\Microsoft Silverlight
2008-02-15 07:32    ---------    d-----w    C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Nero
2008-02-13 10:20    ---------    d-----w    C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Barak's SignMe!
2008-02-13 10:19    ---------    d-----w    C:\Program Files\SignME
2008-02-12 21:03    110,080    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\mrxdav.sys
2008-02-12 21:02    54,784    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\i8042prt.sys
2008-02-12 21:02    495,160    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\Wdf01000.sys
2008-02-12 21:02    35,384    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\WdfLdr.sys
2008-02-12 21:02    35,384    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\kbdclass.sys
2008-02-12 21:02    34,360    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\mouclass.sys
2008-02-12 21:02    19,968    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\sermouse.sys
2008-02-12 21:02    15,872    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\mouhid.sys
2008-02-12 21:00    45,112    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\pciidex.sys
2008-02-12 21:00    21,560    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\atapi.sys
2008-02-12 21:00    17,976    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\intelide.sys
2008-02-12 21:00    154,624    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\nwifi.sys
2008-02-12 21:00    110,136    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\ataport.sys
2008-02-12 20:59    803,328    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\tcpip.sys
2008-02-12 20:59    537,600    ----a-w    C:\Windows\AppPatch\AcLayers.dll
2008-02-12 20:59    449,536    ----a-w    C:\Windows\AppPatch\AcSpecfc.dll
2008-02-12 20:59    216,632    ----a-w    C:\Windows\system32\drivers\netio.sys
2008-02-12 20:59    2,144,256    ----a-w    C:\Windows\AppPatch\AcGenral.dll
2008-02-12 20:59    173,056    ----a-w    C:\Windows\AppPatch\AcXtrnal.dll
2008-02-12 20:57    52,736    ----a-w    C:\Windows\AppPatch\iebrshim.dll
2008-02-09 19:47    ---------    d-----w    C:\Program Files\Symbian OS Tools
2008-02-09 19:47    ---------    d-----w    C:\Program Files\Common Files\Symbian
2008-02-09 19:46    ---------    d-----w    C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\InstallShield
2008-02-03 21:09    ---------    d-----w    C:\Program Files\SlySoft
2008-02-03 08:51    ---------    d-----w    C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\SiteAdvisor
2008-01-25 20:40    2,923,520    ----a-w    C:\Windows\explorer.exe
2008-01-25 19:00    319,456    ----a-w    C:\Windows\DIFxAPI.dll
2008-01-25 19:00    315,392    ----a-w    C:\Windows\HideWin.exe
2008-01-25 18:33    174    --sha-w    C:\Program Files\desktop.ini
.

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Reg Loading Points  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
*Note* empty entries & legit default entries are not shown
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"WindowsWelcomeCenter"="oobefldr.dll" [2006-11-02 14:35 2159104 C:\Windows\System32\oobefldr.dll]
"msnmsgr"="C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" [2007-10-18 12:34 5724184]
"DU Meter"="C:\Program Files\DU Meter\DUMeter.exe" [2007-10-17 03:54 2582288]
"FjWirSel"="C:\Program Files\Fujitsu\WirelessSelector\FJWSLauncher.exe" [2006-12-05 01:16 122880]
"SpybotSD TeaTimer"="C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe" [2008-01-28 11:43 2097488]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"HotKeysCmds"="C:\Windows\system32\hkcmd.exe" [2007-04-09 15:32 154392]
"Persistence"="C:\Windows\system32\igfxpers.exe" [2007-04-09 15:32 133912]
"RtHDVCpl"="RtHDVCpl.exe" [2007-03-01 09:38 4390912 C:\Windows\RtHDVCpl.exe]
"IndicatorUtility"="C:\Program Files\Fujitsu\Fujitsu Hotkey Utility\IndicatorUty.exe" [2006-11-07 15:45 97072]
"LoadFUJ02E3"="C:\Program Files\Fujitsu\FUJ02E3\FUJ02E3.exe" [2006-11-17 16:38 80688]
"LoadFujitsuQuickTouch"="C:\Program Files\Fujitsu\Application Panel\QuickTouch.exe" [2006-11-25 18:09 260912]
"LoadBtnHnd"="C:\Program Files\Fujitsu\BtnHnd\BtnHnd.exe" [2006-11-12 17:13 68400]
"TvOutSwitch"="C:\Program Files\Fujitsu\DispSwitch\DispSwitchLauncher.exe" [2006-11-17 16:35 81920]
"SSUtility"="C:\Program Files\Fujitsu\SSUtility\FJSSDMN.exe" [2006-11-13 04:02 239144]
"PSUtility"="C:\Program Files\Fujitsu\PSUtility\TrayManager.exe" [2006-10-30 17:37 136744]
"mcagent_exe"="C:\Program Files\McAfee.com\Agent\mcagent.exe" [2007-08-03 23:33 582992]
"SiteAdvisor"="C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SiteAdv.exe" [2007-08-24 23:57 36640]
"McENUI"="C:\PROGRA~1\McAfee\MHN\McENUI.exe" [2007-11-30 06:42 1164576]
"vmware-tray"="C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-tray.exe" [2007-10-08 10:27 72240]
"VMware hqtray"="C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\hqtray.exe" [2007-10-08 10:26 55856]
"Adobe Reader Speed Launcher"="C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe" [2007-05-11 04:06 40048]
"SunJavaUpdateSched"="C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe" [2008-02-22 05:25 144784]
"QuickTime Task"="C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" [2008-01-31 23:13 385024]
"NeroFilterCheck"="C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe" [2007-03-01 15:57 153136]

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"Nokia.PCSync"="C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe" [2007-11-07 18:35 1294336]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon\notify\PCANotify]
PCANotify.dll 2007-04-27 12:10 18744 C:\Windows\System32\PCANotify.dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\control\lsa]
Authentication Packages    REG_MULTI_SZ      msv1_0 C:\Windows\system32\cbXNHWOi.dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\GrooveMonitor]
--a------ 2007-08-24 08:00 33648 C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\IndxStoreSvr_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}]
C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\OODefragTray]
--a------ 2007-05-11 03:08 2512392 C:\Windows\system32\oodtray.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\PC Suite Tray]
--a------ 2007-12-10 11:12 695808 C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PCSuite.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center\Monitoring\McAfeeAntiSpyware]
"DisableMonitoring"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center\Monitoring\McAfeeAntiVirus]
"DisableMonitoring"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center\Monitoring\McAfeeFirewall]
"DisableMonitoring"=dword:00000001

[HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\DomainProfile]
"EnableFirewall"= 0 (0x0)

[HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\FirewallRules]
"{2E24F832-9329-412C-943B-DD2246397472}"= C:\Program Files\Windows Live\Messenger\livecall.exe:Windows Live Messenger (Phone)
"{2842777B-2C07-404B-9814-9C5434EBBF34}"= TCP:6004|C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\outlook.exe:Microsoft Office Outlook
"{F174DCAE-9C2D-4A82-8B22-2FCDA48249CC}"= UDP:C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GROOVE.EXE:Microsoft Office Groove
"{82DC50D1-EF4C-4A5D-A2E4-55E400AE35F5}"= TCP:C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GROOVE.EXE:Microsoft Office Groove
"{99E63319-442F-4A1F-B3EA-4AB101AEC7D1}"= UDP:C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTE.EXE:Microsoft Office OneNote
"{081EF062-6DBF-418A-9335-96E608D651F8}"= TCP:C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTE.EXE:Microsoft Office OneNote
"TCP Query User{72662E8F-2FD0-4898-98CA-E4371FFCB760}C:\\program files\\nokia\\nokia software updater\\nsu_ui_client.exe"= UDP:C:\program files\nokia\nokia software updater\nsu_ui_client.exe:Nokia Software Updater
"UDP Query User{A2C95B75-560F-4E6C-B3EF-DC000DD149F5}C:\\program files\\nokia\\nokia software updater\\nsu_ui_client.exe"= TCP:C:\program files\nokia\nokia software updater\nsu_ui_client.exe:Nokia Software Updater
"TCP Query User{0D694238-91D2-4C3C-9503-8D7077A6A6AE}C:\\program files\\common files\\nokia\\service layer\\a\\nsl_host_process.exe"= UDP:C:\program files\common files\nokia\service layer\a\nsl_host_process.exe:Nokia Service Layer Host Process
"UDP Query User{0E8BE770-4422-4208-A672-152F0F739663}C:\\program files\\common files\\nokia\\service layer\\a\\nsl_host_process.exe"= TCP:C:\program files\common files\nokia\service layer\a\nsl_host_process.exe:Nokia Service Layer Host Process
"{F50D3B75-B173-40B2-9F1E-EFC063920DB5}"= Profile=Private|Profile=Public|C:\Program Files\Common Files\Mcafee\MNA\McNaSvc.exe:McAfee Network Agent
"{A06B8B5D-0918-43C3-BD52-9C2F8EF560A5}"= UDP:C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe:µTorrent
"{66B3BC38-6BE8-4163-8AD2-5390FF593FB1}"= TCP:C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe:µTorrent

[HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\PublicProfile]
"EnableFirewall"= 0 (0x0)

[HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\RestrictedServices\Static\System]
"DFSR-1"= RPort=5722|UDP:%SystemRoot%\system32\svchost.exe|Svc=DFSR:Allow inbound TCP traffic|

[HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\StandardProfile]
"EnableFirewall"= 0 (0x0)

R0 FJGSDisk;G-Sensor Application Filter Driver;C:\Windows\system32\DRIVERS\FJGSDisk.sys [2008-01-25 21:08]
R0 O2MDRDR;O2MDRDR;C:\Windows\system32\DRIVERS\o2media.sys [2006-10-03 16:23]
R0 O2SDRDR;O2SDRDR;C:\Windows\system32\DRIVERS\o2sd.sys [2006-10-12 13:47]
R2 DUMeterSvc;DU Meter Service;C:\Program Files\DU Meter\DUMeterSvc.exe [2007-10-15 16:19]
R2 PowerSavingUtilityService;PowerSavingUtilityService;C:\Program Files\Fujitsu\PSUtility\PSUService.exe [2006-10-30 17:37]
R2 SBSDWSCService;SBSD Security Center Service;C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDWinSec.exe [2008-01-28 11:43]
R2 TOSHIBA Bluetooth Service;TOSHIBA Bluetooth Service;C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe [2006-10-31 23:40]
R2 WirelessSelectorService;WirelessSelectorService;C:\Program Files\Fujitsu\WirelessSelector\WSUService.exe [2006-12-05 01:06]
R3 AVMCOWAN;AVM ISDN CoNDIS WAN CAPI Driver;C:\Windows\system32\DRIVERS\AVMCOWAN.sys [2006-11-02 09:30]
R3 FPCMBASE;FRITZ!Card PCMCIA;C:\Windows\system32\DRIVERS\fpcmbase.sys [2006-11-02 09:30]
R3 FUJ02E3;Fujitsu FUJ02E3 Device Driver;C:\Windows\system32\DRIVERS\FUJ02E3.sys [2006-11-01 20:59]
R3 igfx;igfx;C:\Windows\system32\DRIVERS\igdkmd32.sys [2007-03-30 12:57]
R3 KeyScrambler;KeyScrambler;C:\Windows\system32\drivers\keyscrambler.sys [2007-12-29 16:35]
R3 SMSCIRDA;SMSC Infrared Device Driver;C:\Windows\system32\DRIVERS\SMSCirda.sys [2007-04-25 14:32]
S3 FMCardService;HiPath Cardserver;C:\Program Files\Siemens\HiPathCardManager\FMCardServ.exe [2007-02-14 19:58]
S3 USBAAPL;Apple Mobile USB Driver;C:\Windows\system32\Drivers\usbaapl.sys [2008-01-15 03:39]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\svchost]
LocalServiceNoNetwork    REG_MULTI_SZ      PLA DPS BFE mpssvc
GPSvcGroup    REG_MULTI_SZ      GPSvc

.
**************************************************************************

catchme 0.3.1344 W2K/XP/Vista - rootkit/stealth malware detector by Gmer, http://www.gmer.net
Rootkit scan 2008-04-03 19:58:24
Windows 6.0.6000  NTFS

scanning hidden processes ...

scanning hidden autostart entries ...

scanning hidden files ...

scan completed successfully
hidden files: 0

**************************************************************************
.
--------------------- DLLs Loaded Under Running Processes ---------------------

PROCESS: C:\Windows\Explorer.exe
-> C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\saHook.dll
.
------------------------ Other Running Processes ------------------------
.
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mcproxy\mcproxy.exe
C:\Program Files\McAfee\VirusScan\McShield.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\mdm.exe
C:\Program Files\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
C:\Program Files\McAfee\MSK\MskSrver.exe
C:\Windows\system32\oodag.exe
C:\Program Files\SiteAdvisor\6253\SAService.exe
C:\Program Files\Common Files\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
C:\Windows\system32\vmnat.exe
C:\Program Files\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe
C:\Program Files\RealVNC\VNC4\winvnc4.exe
C:\Windows\system32\WUDFHost.exe
C:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-authd.exe
C:\Windows\system32\vmnetdhcp.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosAVRC.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnetwk.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\tosOBEX.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtProc.exe
c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\mna\mcnasvc.exe
.
**************************************************************************
.
Completion time: 2008-04-03 20:00:55 - machine was rebooted
ComboFix-quarantined-files.txt  2008-04-03 18:00:47
ComboFix2.txt  2008-04-01 11:44:29
ComboFix3.txt  2008-04-01 10:58:16
      Systemet kan ikke finde meddelelsesteksten for meddelelsesnummer 0x2379 i meddelelsesfilen for Application.
.
2008-03-27 07:14:48    --- E O F ---
03. april 2008 - 21:30 #16
ComboFix + Vista er (endnu) ikke helt glade for hinanden...

Blev iøvrigt ikke klogere af det...
Avatar billede tagryggen Nybegynder
04. december 2008 - 10:05 #17
tis