Avatar billede okoleg Nybegynder
31. marts 2008 - 22:30 Der er 7 kommentarer

Hvorfor vises konsonanter ikke på siden?

Hej

Sidder lige og leger med at smide nogle annoncer på mit site.

Det drejer sig om denne side:
http://ffkr.dk/vejledning-ud-af-rki.html

Nogen der kan give mig et bud på hvorfor Æ, Ø og Å ikke vises i annoncerne?

Håber på svar:-) ...............
Avatar billede w13 Novice
31. marts 2008 - 22:33 #1
Det skyldes som regel, at tegnsættet er forkert. Du bruger ISO-8859-1, og jeg går ud fra, at annoncerne er i UTF-8.
Avatar billede okoleg Nybegynder
31. marts 2008 - 22:38 #2
Tak for hurtig respons. Er ikke så skarp i det der, har skrevet det således:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

Det hjælper ikke
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
31. marts 2008 - 22:44 #3
Ser da fint ud på din side?

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2008 - 22:47 #4
<ole>

Din server sender dokumentet som 'iso-8859-1', så hvis du får fejl med en iso-8899-1 meta, ligger tegnsætfejlen et andet sted

/mvh
</bole>
Avatar billede okoleg Nybegynder
31. marts 2008 - 22:47 #5
Læg mærke til tekstannoncerne i højre side (IE), de viser ikke æøå
Avatar billede olebole Juniormester
01. april 2008 - 00:43 #6
Ja - men som det er nu, holder det jo under ingen omstændigheder. Serveren sender det som iso-8859-1, mens din kode påstår, det er utf-8. - og gad vide, hvad du så gemmer filerne som?
Avatar billede w13 Novice
01. april 2008 - 11:36 #7
F.eks. hvis du redigerer siden i Notesblok, kan du - når du gemmer - vælge UTF-8 under "encoding".