Avatar billede arnely Novice
31. marts 2008 - 17:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Overspille fra VHS til PC'en

Kan man overspille sine gamle VHS bånd, over på PC'en for så senere og brænde dem ud på DVD?

Hvad skal jeg bruge af udstyr?
31. marts 2008 - 17:51 #1
Avatar billede fireworm Nybegynder
31. marts 2008 - 18:26 #2
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=93952

Har den selv og det virker fint hos mig! :o)
Avatar billede fireworm Nybegynder
31. marts 2008 - 20:46 #3
Kom lige til at se i Aldis tilbudsavis, at de har en VHS-->DVD converter til salg for 100 kroner: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_SA/OFFER_14/OFF10.SHTML
Avatar billede summer Mester
31. marts 2008 - 21:12 #4
Gad vide om den er noget værd. Det var godt nok billigt.
Avatar billede arnely Novice
31. marts 2008 - 21:49 #5
fireworm ser fornuftigt ud...den for ALDI hmm...men okay en hund. Men tro jeg vil overveje den du selv bruger.
Avatar billede uffesteenberg Novice
31. marts 2008 - 22:26 #6
Vil blot lige gøre opmærksom på, at man kan gøre det med en DVD-optager med harddisk (hvis du har en eller kan låne en). Et scartstik fra VHS'en til DVD-maskinen og så kører det.
Avatar billede arnely Novice
01. april 2008 - 08:09 #7
uffesteenberg ok...men jeg har desværre ikke en DVD optager endnu.
Avatar billede f-l-j Nybegynder
16. april 2008 - 08:01 #8
Har selv brugt det med at køre fra vhs til HDD recorder, og det skal lige siges at mange selv gamle film er med macrovision, og så kan de ikke kopieres.
Avatar billede arnely Novice
16. april 2008 - 08:38 #9
ok er det uanset hvilken metode man bruger så?
Avatar billede f-l-j Nybegynder
17. april 2008 - 07:39 #10
Har ikke prøvet at indspille film ind på pc, men jeg tror ikke den opdager kopispærringen, men er ikke sikker.
Avatar billede arnely Novice
17. april 2008 - 08:21 #11
Der er vist en del usikkerheds momenter i det her. Syntes jeg mangler et klart svar.
Avatar billede uffesteenberg Novice
17. april 2008 - 13:50 #12
Efter hvad jeg kan se er det især amerikanske vhs-bånd, der har en Macrovision kopibeskyttelse (og især Disney-film). Jeg anede slet ikke, der var spærring på VHS-bånd!!! Men det lader til, det kun er en ret lille del, der er beskyttet. Nogle foreslår i det tilfælde, at køre vhs-båndet gennem tv'et og tage tv'ets out-signal - det skulle ofte hjælpe. Der er vist også noget med, at ældre vhs-maskiner ikke kan bruge spærringen, så dér er der intet problem. Der findes også noget harware (video stabilizer) og software til at rette op på videoer med spærring (der bliver vist ofte rystede, når man forsøger at kopiere dem).

Her er måske noget brugbart:
http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2532&PN=1
http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33885&PN=1

Efter hvad jeg kan forstå gælder følgende: Kan du kopiere vhs-båndet over på en anden vhs-maskine uden vrøvl, så er der heller ingen problemer.
Avatar billede arnely Novice
17. april 2008 - 15:31 #13
Uffe - godt svar jeg kan bruge til noget. Smid et svar :-)
Avatar billede uffesteenberg Novice
17. april 2008 - 21:47 #14
:-)