Avatar billede zaittam Nybegynder
31. marts 2008 - 12:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Liste over proxy servere

Hej,

Jeg benytter på mine websites IP ban til at udelukke brugere. Men jeg bliver sgu træt af det når folk bare smutter udenom gennem en proxy.

Derfor funderer jeg over, om der findes en liste, som opdateres med kendte IP-adresser for proxy-servere? Eller hvordan løser i problemet? En cookie er jo ikke nødvendigvis meget bevendt..

På forhånd tak.
Avatar billede gurly Praktikant
31. marts 2008 - 14:56 #1
det tror jeg ikke, menge af de lister med "gratis poxy" der findes på nettet  er lavet uden ejeren af proxy serveren ved at han er med, og der kommer ustandseligt nye, andre forsvinder. så det tror jeg godt du kan glemme.

i givet fald ville det være milioner af ip adresser du skulle banne

en del folk har i øvrigt dynamisk ip adresse, der skifter, så dem du banner den ene dag, bliver måske tildelt en anden ip af deres udbyder dagen efter, så det behøver ikke være pga proxy at de kommer ind igen
Avatar billede zaittam Nybegynder
03. april 2008 - 10:40 #2
Dynamisk IP er ikke så stort et problem for mig, som proxyer er det. Kan du skaffe en liste over disse millioner af IP-adresser, eller finde på en fejlsikker måde at udelukke folk fra sitet på i PHP, ja så sig endelig til..
Avatar billede gurly Praktikant
03. april 2008 - 13:10 #3
en fejlsikker måde findes ikke, bruger folk proxy er der ikke noget at gøre ved det.
en samlet liste findes ikke, gå ind på Google og søg på "proxy" så vil du finde i tonsvis ad sider der linker til proxy servere, men de opdateres jo jævnligt, så det er håbløst.

en cookie lyder som en bedre løsning, folk ved jo ikke at det er fordi du har sneget en cookie ind hos dem at de bliver genkendt, det er da et forsøg værd.
selv om jeg kan godt se at når de så prøver med proxy, og stadig ikke kan komme på din side, så vil de kvikkeste af dem nok regne ud at det er en cookie.

Hvordan det laves ved jeg ikke, hvis du ingen anden hjælp får, så smid et svar selv og accepter det, så du får dine point tilbage, og så opret et nyt spørgsmål i en passende kategori c",)
Avatar billede zaittam Nybegynder
03. april 2008 - 13:32 #4
Ingen dårlig idé fra din side der :)

Jeg vil bare have mulighed for at bestemme hvem der må komme ind på min side. Det kommer der et nyt spørgsmål om inden længe.. Så kan du jo deltage der, hvis du har lyst :)
Avatar billede zaittam Nybegynder
03. april 2008 - 13:51 #5
Jeg har oprettet et spørgsmål her:

http://www.eksperten.dk/spm/826344