Avatar billede tagryggen Nybegynder
31. marts 2008 - 09:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kontrolpanel, Windows Update o.lign lukker ned uden fejlmelding.

Hej Alle

Jeg kører Vista Business og er støt ind i et lille problem.
Når jeg vil åbne programmer som windows update, stifinder, kontrolpanel, systemgendannelse o.lign. så lukker de ned uden advarsel få sekunder efter de er startet op.

Der er ikke installeret noget på pc'en siden jeg sidst havde denne slukket, og nu er den så begyndt på dette.

Er der nogen der har et godt foreslag.
Skyldes dette en explore.exe fejl og hvordan retter jeg dette???

Hjææææææælpppppppppp
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2008 - 10:53 #1
Har du Nero 8 installeret?
Avatar billede tagryggen Nybegynder
31. marts 2008 - 11:10 #2
Jeg har haft den installeret men har afinstalleret denne inden problemet opstod ca 1 måned siden.
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2008 - 11:44 #3
Prøv evt. dette tool for at rense for eventuelle rester: http://www.nero.com/eng/downloads-cleantools.html?NeroSID=17714e63789ed2db5f151fa68f083974
Avatar billede tagryggen Nybegynder
31. marts 2008 - 13:56 #4
Jeg har prøvet den nu men det hjalp desværre ikke på mit problem. Programmerne bliver ved med at lukke ned uden varsel få sekunder efter de er blevet startet op.
Avatar billede j3ppah Novice
31. marts 2008 - 14:02 #5
prøv lige at deaktivere UAC, og slå windows vista sikkerheds ting fra.

kan du se om de stadgi kører i din job liste, eller om de lukker helt ned ?
Avatar billede tagryggen Nybegynder
01. april 2008 - 10:18 #6
Det viser sig at kilden til midt problem skyldes at har været så uheldig at jeg har fået en Messenger virus ind på min pc.

Under en dialog med en ven, sender han pludselig et link der starter med "Hey is it really you on this pic?" efterfuldt af min messenger email adresse.
Da jeg lige sover lidt i timen for jeg klikket på linket og så var skaden sket.

Jeg har søgt nettet for info og benyttet en række skannere som combofix og msncleaner.

Combofix kørte ikke så godt på vista.
Msncleaner fandt en virus kaldet spool.exe og den blev fjernet.

Mit problem med explorer.exe er ovre men min messengerprofil sender nu dette link ud til alle mine kontakter og det er ikke lykkedes mig at fjerne det, så virusen må jo være der endnu.
01. april 2008 - 19:25 #7
Dvs. du fortsætter her -> http://www.eksperten.dk/spm/826005 ?
Avatar billede tagryggen Nybegynder
03. april 2008 - 20:19 #8
Jeps. Jeg var startet her inden jeg fant ud af det var virus.