Avatar billede robertk Nybegynder
30. marts 2008 - 23:58 Der er 5 kommentarer

SUPER simpelt PC program (Tilføj pile og tekst på billeder)

Hej,

Som jeg skriver søger jeg et lille program og jeg har søgt som en sindsyg efter det rigtige.

Det jeg mangler et program som gør det muligt at tegne pile og evt små tekster på billeder og blot gemme dem igen, SUPER simpelt.

Skal være lige så simpelt som Skitch (dog til mac)

SnagIT er for teknisk, der er tale om min gamle mormor skal kunne bruge det..

Nogen der kender noget der kunne bruges?
Avatar billede gurly Praktikant
31. marts 2008 - 00:08 #1
det kan du i "paint" som findes i programmer tilbehør i enhver windows
Avatar billede robertk Nybegynder
31. marts 2008 - 00:14 #2
Kender Paint, men der er ikke rigtigt mulighed for at tilføje pile? på billeder? udover hvis du selv tegner en, og det duer ikke :)
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2008 - 01:36 #3
Det kan du med dette lille gratis program: http://www.irfanview.com/

Jeg kender ikke Skitch, men det er meget simpelt med Irfanview.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
31. marts 2008 - 01:38 #4
hvad skal det bruges til?

du omtaler snagit, så det ser ud til at være til screen dumps.

drejer det sig måske om at du skal give lidt support?

så vil jeg nemmelig foreslå noget helt andet, installer teamviewer på hendes maskine med et kodeord du kender. noter id nummeret. når hun så har problemer kan du bare starte teamviewer op hos dig selv og se med, eller helt overtage styringen.

det er gratis, det er godt og så er det nemt
www.teamviewer.com
Avatar billede robertk Nybegynder
31. marts 2008 - 09:21 #5
irfanview er ikke noget dårligt bud, jeg vil godt se om det kunne være noget bedre, for kønt er det ikke når man indsætter pilene..

Det skal bruges til at jeg har en kunde som ønsker at sætte pile og tekster ind på billeder (eks landkort) og hun kan sku "dårligt finde ud af at bruge en mus"..

Findes der intet bedre?