Avatar billede michaelgm Nybegynder
30. marts 2008 - 18:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Læsning af db filer

Kan man læse db filer direkte med en eller anden server uden man skal importere? som jeg gør nu. Men da der bliver rettet i db filerne hele tiden og de er ret store. Er det besværligt og upraktisk at skulle importere dem.

Er der en anden mulighed? feks en anden db server?
Avatar billede martinlind Nybegynder
30. marts 2008 - 18:27 #1
du skal skrive lidt mere om hvilken db du bruger og hvad du importer dem ind i ??
Avatar billede michaelgm Nybegynder
30. marts 2008 - 18:27 #2
Det fik jeg vist ikke forklaret ordenligt.

Men de ***.db filer kommer fra et program. Som genere vagt og lign. Det vil man så gerne have på nettet. Så det er jeg blevet sat til at gøre.

Så vil bare høre om der er en lettere måde og læse *.db filer på.
de kan feks hedde vagt.db

Skal man importere dem eller er der en måde så man kan læse dem direkte i filen. Eller gennem en server der kan læse filen og så lave udtræk derfra?
Avatar billede michaelgm Nybegynder
30. marts 2008 - 18:30 #3
Jeg bruger mysql server nu.. Og bruger navicat til at importe filerne i.
Men det er jo en lang process. Når nogen af tabellerne har over 200000 rækker.
Avatar billede martinlind Nybegynder
30. marts 2008 - 18:47 #4
kender ikke navicat og "formatet" på dine db filer, men mySQL er jo en kendt db, så hvis dine db filer og er et kendt format, kan man helt sikkert godt lave noget atomatik.
Avatar billede michaelgm Nybegynder
30. marts 2008 - 18:57 #5
Jamen hvor kan man se hvad format mine db filer er? For det eneste jeg kan læse ved at højre klikke og kigge i egenskaber er navn: vagt.DB og type: Data Base File .
Den køre allerede "automatisk" forstået på den måde jeg har lagt en importering i program opgaver i windows.. Altså via schedule i navicat. Men det er ikke det jeg søger. For selve filen jeg importere bliver rettet hele tiden mellem 08-16 om dagen.
Og det der bliver rettet skulle jo kunne ses på siden også.

Det optimale ville jo være noget der kunne læse direkte fra filen hele tiden i stedet for på valgte tidspunkter hvor den bliver importeret.

Enten en anden server eller andet?
Avatar billede michaelgm Nybegynder
30. marts 2008 - 19:11 #6
Når jeg importere den importere jeg filen som paradox file.
Avatar billede martinlind Nybegynder
30. marts 2008 - 19:44 #7
Nåe, paradox er også kendt, tror faktisk du kan finde en ODBC driver til din paradox fil, så skal du "bare" ha' din html til at bruge din ODBC-kanal som db-source.

Hvis du ikke kan få det til at virke kan man sikker forholdsvis enkelt bikse et lille delphi prg. der kan lytte på om der er en fil-ændring på db-filen og hvis der er så flytte det ændrede over i din mySQL
Avatar billede martinlind Nybegynder
30. marts 2008 - 19:45 #8
evt. kontakt mig på martin(at)e-lind.dk
Avatar billede michaelgm Nybegynder
08. oktober 2008 - 21:02 #9
Hej Martin du må undskyld jeg ikke har fået gjordt denne tråd færdig.
Og tak for tilbudet. Du får selvfølgelig dine points hvis du gerne vil have dem.

Men min løsning blev:
Full Convert. Og så en Schedule. I det program kan jeg os lave sql forepørgsler inden jeg får tabellen over på min webserver. Så jeg kan nøjes med et par år.

Problemet ved at skulle lave et program der skulle kunne tilføje de sidste nye vil være at der ikke er nogen id eller unik række og at det er hele vagt tabellen der faktisk kan ændres i. alt efter hvad der bliver lavet i det program tabellen kommer fra. Så en vagt for en månede siden kan blive ændret og så skulle den selvfølgelig os ændres på siden.

Jeg fik overførselstiden ned på 13 sek fra mysql til mysql. Hvilket ikke er noget man mærker så meget når det sker en gang hver halve time.

så jeg importere først fra paradox til en en mysql server på et internet og så uploader derfra og til et andet internet med min webserver/mysql server.
Avatar billede martinlind Nybegynder
09. oktober 2008 - 09:41 #10
Super :-)