Avatar billede mhau Nybegynder
30. marts 2008 - 15:26 Der er 6 kommentarer

Live search med Javascript og ASP

Hej,

Jeg har ledt og ledt og ledt efter et live search script, der virker med ASP. Jeg har fundet flere hundrede på nettet - men det er alt sammen PHP.

Et eksempel på live search kan ses her:
http://www.w3schools.com/php/php_ajax_livesearch.asp
og her:
http://orderedlist.com/articles/howto-animated-live-search/

Den der kan hjælpe mig, vil jeg være evigt taknemmelig! :D

Martin
Avatar billede mhau Nybegynder
30. marts 2008 - 19:13 #1
Jeg bumper den lige :)
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
30. marts 2008 - 19:23 #2
Jeg har også søgt lidt på nettet efter dit ønske, men ser ikke ud til og være så nemt og finde. Men ajax delen kan du nemt få over til ASP uden tilpasninger faktisk.
Det der skal omskrives iforhold til linket du har til w3shool er php filen.
Det denne php fil gør er bare og læse fra XML-filen og søger. Hvis den finder noget viser den det, hvis ikke skriver den "Ingen resultat"
Hvis du stadig ikke kommer videre kan du måske overveje og få en til og omskrive denne xml læser til asp. Er ikke det store problem som jeg læser det.
Bare lidt input.

Held og lykke med søgningen.

mvh Steffan
Avatar billede mhau Nybegynder
30. marts 2008 - 21:40 #3
Mange tak for kommentaren. Men jeg leder efter et færdigt eksempel i ASP/JavaScript, så det er det sidste du omtaler, som jeg leder efter.
Avatar billede mhau Nybegynder
31. marts 2008 - 01:34 #4
Ooog jeg bumper den lige igen :)
Avatar billede w13 Novice
31. marts 2008 - 12:56 #5
Jeg finder heller ikke umiddelbart noget færdigt ASP-eksempel. Det kunne måske være en idé at vælge et PHP-script og så høre nogle Eksperter herinde, om de kunne skrive PHP-delen om?
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
01. april 2008 - 22:41 #6
PHP læser XML filen, der var en tråd tidligere idag omhvordan man læser en XML fil via ASP:
http://www.eksperten.dk/spm/825802

Nu ved jeg ikke hvor meget du er inde i ASP, men så kan du lave den selv eller ihverfald starte på den, og få hjælp her inde fra.

mvh Steffan