Avatar billede kraaijenzank Nybegynder
29. marts 2008 - 14:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Comp starter ikke (fejl i nyt system)!

Hej.

Jeg har så været ude at hente dele til min lillebrors nye computer i dag og har samlet tingene efter manualerne. Det hele har hørt som smurt (synes jeg selv). Indtil nu...

Jeg har sat computeren til mus og tastatur, men når jeg prøver at tænde den lyser den bare blot i et sekund (der ved POWER LED), og så slukker den igen. Computeren siger ingenting.

Jeg er virkelig panisk lige nu, for jeg er bange for at have ødelagt noget. Jeg har jævnligt under samlingen af PC'en taget fat i radiatoren for at gøre mig fri af statisk elektricitet.

Systemet har følgende dele:
Asus P5K, Intel P35, LGA775
Samsung SP T166 500GB, SATAII, 16MB
CoolerMaster CM Elite 333, No PSU, Black
Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB
Corsair CMPSU-450VXEU, 450 Watt PSU
Samsung SH-S203D, DVD±RW, Black, Bulk
Inno3D GeForce 8600GT, 512MB, PCI-E
Intel Core 2 Duo E8200, BOX

Jeg har det virkeligt dårligt lige nu, så hurtige og fornuftige svar er meget velkomne.

På forhånd tak!
Avatar billede matcho Nybegynder
29. marts 2008 - 14:23 #1
Er du sikker på du har den bios version det skal bruge til den cpu,husket 4 eller 8pins stik ved cpu,og at cpu køler sidder rigtigt.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. marts 2008 - 14:55 #2
Er strømforsyningen til 20 eller 24 pind, bundkortet er nok til 24 pind så skal du have en adabter imellem.
Avatar billede kraaijenzank Nybegynder
29. marts 2008 - 15:07 #3
matcho: Jeg ved ikke med BIOS-versionen, men jeg regner da kraftigt med at det spiller sammen. Køleren sidder rigtigt, og den starter også når jeg tænder PC'en, men den slukker bare med det samme igen.

silbidor: Strømforsyningen passer ned i bundkortet. Ingen problemer der.
Avatar billede matcho Nybegynder
29. marts 2008 - 15:25 #4
Ifølge cpusupportlisten fra asus skal den have bios0803 men den er ikke i bios oversigten men 0805 er fra 27-12-07 og nyeste er 1005,så det kan godt ske du er nødt til og lave en bios opdate for og køre den cpu,har du ikke en mindre cpu til og gøre det med.
Avatar billede sigi1000 Nybegynder
29. marts 2008 - 17:52 #5
prøv at installere windows forfra med evt. cd med windows xp vis du har det..
du kan også downloade det på nettet og så bagefter brænde det ned på en disk, også installere det ved at putte den i når du starter pc´en...
Avatar billede matcho Nybegynder
29. marts 2008 - 18:10 #6
Til sigi1000 hvordan skal han installere på en pc der ikke starter op.
Avatar billede kraaijenzank Nybegynder
29. marts 2008 - 18:46 #7
Tak for de hurtige svar!

Problemet var, at jeg havde glemt at tilslutte 4-pins-strømstikket til bundkortet. Simpel fejl, der fører til store problemer.
Avatar billede matcho Nybegynder
29. marts 2008 - 18:58 #8
Så du ikke at jeg skrev det i første kommentar.
Avatar billede kraaijenzank Nybegynder
29. marts 2008 - 19:17 #9
Det må jeg have overset. Tak for hjælpen, matcho!
Avatar billede sigi1000 Nybegynder
30. marts 2008 - 09:58 #10
sorry...
det har bare selv prøvet.. men der kunne den jo så også starte op så er det jo noget andet end du ahr været ude for..