Avatar billede rolfenstein Nybegynder
29. marts 2008 - 01:43 Der er 2 kommentarer

Online / offline

Jeg kunne godt tænke mig sådan at man i folks profiler på mit site at man kunne se om de var online eller offline...

Jeg køre mysql og asp  men aner ikke hvordan man kan lave det.. en der har en ide/løsning
Avatar billede Six Nybegynder
29. marts 2008 - 04:30 #1
Du kan vel lave det sådan at hvis de er logget ind, så er de online - og sker der ikke noget i 10 minutter - så logges de automatisk ud igen og går offline.
Avatar billede softspot Forsker
29. marts 2008 - 12:15 #2
Lav et felt i databasen som angiver om de er online og opdatér dette når de logger ind hhv. ud. Du kan evt. understøtte logoff-håndteringen med en opdatering af profilens onlinestatus når session løber ud (dvs. i global.asa i Session_OnEnd).

En alternativ metode er at holde denne status i Application-objektet. Du kan stadig benytte Session_OnEnd i global.asa til at opdatere denne status i Application-objektet. Fordelen ved at holde den i Application-objektet, er at hvis serveren går ned eller genstartes, så bliver folks onlinestatus automatisk sat til offline...