Avatar billede graphicpoint.dk Nybegynder
27. marts 2008 - 16:54 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hent Parameter

Hey...
Skal hente et parameter i adresselinjen, men kan ikke få den til at hente den... Hvis jeg f.eks skriver filnavn.swf?parameter=test så virker det fint nok, men hvis jeg bare skriver det i adresse linjen, så virker det ikke mere... Er der nogen der har en logisk forklaring på dette...?

//Lars
Avatar billede maqhem Nybegynder
27. marts 2008 - 18:33 #1
Ja. Den logiske forklaring er, at du ikke kan dette med Flash. Dine parametre SKAL parses som *.swf?blahblah=test. Det andet kan ordnes med eksempelvist php:

"dinfil.swf?parameter=<?= $_GET["parameter_fra_addresselinje"] ?>"
Avatar billede andersbro Nybegynder
28. marts 2008 - 09:41 #2
Brug evt. swfObject til at embedde din flash på htmlsiden:
http://flashforum.dk/tags/swfobject
Avatar billede maqhem Nybegynder
28. marts 2008 - 10:07 #3
SWFObject gør ikke nogen betydelig forskel her, hvor graphicpoint.dk søger en måde at parse parametre til Flash i url'en. Selvfølgelig kan man direkte sende variabler til Flash ved hjælp af faktiske variabler, men man kommer ikke uden om min løsning.
Avatar billede andersbro Nybegynder
28. marts 2008 - 23:12 #4
Hmm, ikke helt sikker på, hvad du mener maqhem. Men det er da ret let at tage variabler fra url'en og sætte ind i flash vha. SWFObject:
<script type="text/javascript">
  var so = new SWFObject("movie.swf", "mymovie", "400", "200", "8", "#336699");
  so.addVariable("variable1", getQueryParamValue("variable1"));
  so.addVariable("variable2", getQueryParamValue("variable2"));
  so.write("flashcontent");
</script>
I hvert fald, når man som jeg ikke kan noget php el. lign.  :-)
Avatar billede maqhem Nybegynder
29. marts 2008 - 09:19 #5
Ja okay, jeg vidste ikke helt, man kunne bruge getQueryParamValue. Men udfaldet er stort set det samme, om man så bruger din eller min metode.
Avatar billede graphicpoint.dk Nybegynder
01. april 2008 - 11:26 #6
Sorry, jeg først svarer nu... Jeg vil lige prøve at sætte mig ind i det SWFobject, og se om ikke det skulle være det jeg havde brug for... For som sagt, så har jeg bare brug for at parse en parameter ind i flash, fra adresselinjen... Og umiddelbart ser SWFobject eksemplet ud til at kunne det... Men vender lige tilbage mht. point og svar... Thanks guys..!!

//Lars
Avatar billede graphicpoint.dk Nybegynder
14. april 2008 - 11:16 #7
Fandt ud af en løsning med php... Men maghem og andersbro, I kan bare ligge et svar begge to, så får I point...
Avatar billede maqhem Nybegynder
14. april 2008 - 18:05 #8
"maqhem", tak.
Avatar billede andersbro Nybegynder
16. april 2008 - 22:48 #9
Tak.