Avatar billede sihoan Nybegynder
25. marts 2008 - 21:05 Der er 9 kommentarer

Spejlrefleks digitalkamera

Jeg skal til at købe et nyt kamera og vil gerne have et spejlrefleks digitalkamera. Prislejet er omkring de. ca. 6000 kroner men er ikke det vigtigste. Det skal være et "allround" kamera, som kan bruges både til familie/portrætfotos og almindelige hverdags- og feriebilleder, men også til mere "seriøse" naturfotos mm.
Har set lidt på Nikon D80 18-135 Kit.

Er dette noget folk kan anbefale, eller skal man holde sig væk?
Ellers nogen gode idéer og noget man skal være opmærksom på, objektiver mm.??
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2008 - 21:36 #1
www.dpreview.com er et site dedikeret til spørgsmål om digitale kameraer. Du kan sammenligne kameraer, læse anmeldelser og meget mere. Jeg vil anbefale at du tilbringer lidt tid der
Avatar billede sihoan Nybegynder
26. marts 2008 - 01:38 #2
Den har jeg set lidt på før, var blandt andet der jeg stødte på D80'eren...
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. marts 2008 - 10:08 #3
Besøg også fotokritik.dk, hvor du garanteret kan få helt konkrete anbefalinger!
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2008 - 21:16 #4
se evt på canon eos d450 fåes som kit kamera med objektiv

canons officielle forum :http://www.canoneos.dk/login.aspx

fotokritik tja stedet for rygklappere ,det man får oplyst der kan ikke tages specielt seriøst

og man skal være heldig at siden virker når man går ind på den de har store database problemer på siden som har stået på det sidste års tid
Avatar billede sihoan Nybegynder
28. marts 2008 - 01:10 #5
Slet ikke nogen der har noget at sige om Nikon D80 ??
Avatar billede milter Ekspert
03. april 2008 - 16:21 #6
Jeg har selv haft den kombination i over et år og er yderst tilfreds med den.

Før D80'eren har jeg arbejdet med andre Nikonhuse med forskellige objektiver fra 24 til 500. Den kombination vil formentligt dække 99% af dit behov.
Avatar billede milter Ekspert
03. april 2008 - 16:27 #7
Glemte lige at skrive, at jeg også har Nikons 70-300mm f/4.5-5.6G ED-IF AF-S VR, men 18-135 objektivet vil som sagt kunne dække næsten hele dit behov.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2008 - 00:04 #8
som forum for fotoviden prøv og besøg www.fotoviden.dk
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2008 - 00:05 #9