Avatar billede nicki_h_j Nybegynder
25. marts 2008 - 20:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Boot/Installationsproblemer med Vista

Hej eksperter

Det skal lige siges, at det ikke er mig der har gjort det, derfor må I lige skrive, hvis vigtige informationer skulle mangle.

Der er på en bærbar pc med Vista blevet installeret en version af Mac's OS (OS X?). Her er der sket en eller anden fejl og pc'en har ikke kunnet boote.

Nu vil vi via vores 2 Vista bootdiscs gerne installere et nyt friskt system. Efter 1. installationsproces får vi at vide, at disc 2 skal indsættes - efter 10 min. uden synlig fremgang vælges der at genstartes. Herefter kommer fejlen "NTLDR is missing".

Herefter kan vi ikke komme videre, hverken med harddisk eller recovery disc 1. som 1. boot device.

Nogen der kan hjælpe?
25. marts 2008 - 20:35 #1
Killdisk ->
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm + http://www.helgec.dk/killdisk.html

(Specielt hår der har være NON M$ system på HD'en...)
Avatar billede nicki_h_j Nybegynder
25. marts 2008 - 21:33 #2
Burde det program virke? Jeg har ikke afprøvet det endnu. Det undrer mig dog meget, at det virker som om pc'en slet ikke booter fra dvden, da der ikke kommer nogen installations- eller reperationsmenu frem.

Er der ikke andre alternativer og er der en der kan forklare mig, hvorfor det ikke virker at sætte en bootdisc til 1.boot device?
26. marts 2008 - 15:43 #3
Kig i BIOS og hvad er sat til "1. Boot Device" ...
Avatar billede nicki_h_j Nybegynder
26. marts 2008 - 20:08 #4
Som nævnt i første indlæg har både harddisken og dvd-drevet indeholdende MS recovery disc været forsøgt sat til 1. Boot Device, uden held.
Avatar billede nicki_h_j Nybegynder
28. marts 2008 - 09:11 #5
spørgsmålet er lukket