Avatar billede steerman Nybegynder
25. marts 2008 - 14:54 Der er 7 kommentarer

XML load?

Hej

Jeg har lavet en asp side, der ser sådan her ud:
<%
'Load XML
set xml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
xml.async = false
xml.load(Server.MapPath("test.xml"))

'Load XSL
set xsl = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
xsl.async = false
xsl.load(Server.MapPath("test.xsl"))

'Transform file
Response.Write(xml.transformNode(xsl))
%>

Mit problem ligger i at Load XML er statisk. Jeg vil gerne have det ændret til at jeg kan selv vælge en fil, til "upload" og så trykke send, for at den så bliver kørt igennem mit XSL schema.

Dvs. Jeg vil have brugerne på mit site, selv kan uploade deres xml filer, ved at trykke på gennemse, og så bare trykke send... og så skulle det gerne komme ud, sådan som jeg har lavet mit skema.

Jeg ved dog ikke hvordan jeg får ændret min asp fil, til at tage imod uploaded filer i stedet for. Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2008 - 04:00 #1
Hvis det skal være file upload, så er det lidt tricky.

Hvis du kan bruge et HTML textarea er det såre nemt.

xml.LoadXml(Form("brugerxml"))
Avatar billede steerman Nybegynder
01. april 2008 - 08:04 #2
Hej Arne

hvad gør xml.loadxml(form("brugerxml"))? Lader det mig vælge en fil placeret på harddisken?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2008 - 14:55 #3
Nej. Den henter brugerens input fra et textarea.
Avatar billede steerman Nybegynder
01. april 2008 - 15:15 #4
Jeg har allerede en upload side, og filen bliver uploadet... dog ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, for at "kode" mine 2 sider sammen?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2008 - 02:39 #5
Hvis du har fil upload på plads, så bruger du jo bare Load til at loade den fil.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2008 - 04:45 #6
steerman ?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2008 - 01:40 #7
?