Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 08:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad skyldes det her sikkerheds problem, har norsk tv virus

Jeg er stødt på et underligt sikkerheds problem, som måske har noget med virus at gøre.
hvis jeg går ind på følgende norske tv side (Sonen Direkte)
http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=113792
bemærk at tv stationen ikke altid starter, så skal man lige reloade siden.

Men problemet er så at de fleste gange jeg vil se tv stationen kommer norton internet security med en sikkerheds advarsel
enten når jeg starter tv stationen, men nogen gange også når jeg stopper den.

Norton internet security har registreret og blokeret et indtrængnings forsøg.
Realplayer Helix LongMeth URI BO
Indtrængende : (192.168.2.101) (3377)
Protocol : TCP
Angrebet IP : wm13.tv2.no (194.19.27.42)
Angrebet port : rtsp (554)

Klikker jeg ja for flere oplysninger, finder jeg følgende >

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/nis_ids/s20973.html

Tv stationen køre jo i øvrigt som MMS WMV strem i en embed windows media player på siden.

det er også lidt underligt at advarslen siger at det er min pc der er den angribende, hvor imod tv stationen er den der bliver angrebet.

jeg har ikke problemer med andre tv stationer.

Jeg kan ikke finde noget virus på min pc

Jeg får samme problem hvis jeg forsøger med en anden pc som har norton internet security

Så er spørgsmålet så, hvad skyldes det, har tv stationen virus eller hvad ?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2008 - 08:17 #1
http://www.eksperten.dk/artikler/1123

prøv at gå frem efter denne vejledning og hvis problemet stadig er der så læg din log ind til gennemsyn
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 08:22 #2
samsonjens > jeg har lige afprøvet det på endnu en maskine med norton, med samme resultet, som sagt så troj jeg ingen af disse 3 pc´er sådan lige skulle fejle noget.
jeg tror sådan set heller ikke at en norsk tv station forsøget at smitte nogen med virus.
Har du læse den securityrespons jeg postede ?
norton siger jo netop jeg ikke skal gøre noget ?
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 08:26 #3
Den sidste pc jeg afprøvede det på, såår inde hos naboen, og der gik vi ikke ind på websiden men tilgik streamen direkte http://webtv.tv2.no/webtv/metafile.asx?p=113792&bw=888888888
men det gav samme resultet
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 08:32 #4
Men selv om jeg ikke tror at forklaringen ligge i loggen
så kan jeg da godt lige poste en frisk log fra en af pc´erne

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 08:30:03, on 25-03-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16608)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\HPQ\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\HPQ\shared\hpqwmi.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q305&bd=pavilion&pf=laptop
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.hp.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] "%ProgramFiles%\HPQ\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {238F6F83-B8B4-11CF-8771-00A024541EE3} (Citrix ICA Client) - http://a516.g.akamai.net/f/516/25175/7d/runaware.download.akamai.com/25175/citrix/wficat-no-eula.cab
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: HP WMI Interface (hpqwmi) - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programmer\HPQ\shared\hpqwmi.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--
End of file - 8285 bytes
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 21:40 #5
var der nogen med forstand på virus der tjekkede op her ?
26. marts 2008 - 15:42 #6
Lige en hurtig - Log mæssigt er du 'ren' ...
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 16:47 #7
karise_larry > ja det var også hvad jeg antog, men jeg ville gerne finde årsagen
det virker underligt at en norsk lansdækkende tv station får norton til at komme med en sådan advarsel.
Til syneladende bliver jeg jo ikke smittet af noget, men hvad hvis jeg ikke havde norton ?
Har den TV Station virus på deres server, eller har norton en presserende fejl ?
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 16:51 #8
Og sig nu ikke jeg bare kan slette norton, til trods for at den kostede en extra ram blok fordi den er lidt tung og danse med, så er den også ret sikker.
PC´en loggen stammer fra har ellers besøgt mange skumle sider kan jeg sige dig c",)
Avatar billede gurly Praktikant
26. marts 2008 - 17:05 #9
Men hvad betyder det her så
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/nis_ids/s20973.html
Er det noget på min pc eller noget tv stationen bruger ?
tilsyneladende noget med "real player" men fejlen opstår også på pc´er der ikke har instaleret real player.
og tv stationen streamer jo ikke i real format, men derimod i WMV windows mediaplayer
og norton er tilsyneladen ikke bekendt med at denne alarm skulle være udløst som falsk alarm.
Avatar billede pimpmyartoexe Nybegynder
28. marts 2008 - 22:40 #10
hvis jeg skal være ærlig, så er norton antivirus et lorte program, prøv BullGuard antivirus det skulle være godt. :-)
Avatar billede gurly Praktikant
28. marts 2008 - 23:29 #11
noton er udemærket c",)
Avatar billede gurly Praktikant
06. oktober 2009 - 10:53 #12
Lukker