Avatar billede macmiskenn Nybegynder
24. marts 2008 - 23:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trådløs transmittering af billede.

Hej!
Jeg har en TV et godt stykke væk fra computeren, som jeg gerne vil have mulighed for at tilslutte til den.
Problemet er bare at det er for langt væk til at bruge kabling(10m, på den anden side af værelset, ca. 15-17m kabel.)

Så mit spørgsmål er om det er muligt at tilslutte et eller andet til grafikkortet, som så trådløst kan sende billedet over til mit TV?

Ved ikke om det har noget at sige, men opløsningen behøver ikke at være på mere end 1024x768.
Avatar billede macmiskenn Nybegynder
24. marts 2008 - 23:35 #1
Nå, glemte lige at sige at indgangen på TVet er normalt VGA, og at udgangen på grafikkortet er DVI.
Avatar billede Beach Mester
24. marts 2008 - 23:58 #2
Det kræver enten en computer til at modtage signalet i den anden ende (for at decode signalet) eller en alle anden form for Set-Top-box i stil med den her--->
http://www.parabolshoppen.dk/shop/slingbox-sling-media-2143p.html

Men det bedste og mest stabile billede får du igennem, ved at kable dig ud af problemet;-)

Læs evt. lidt med her--->
http://www.eksperten.dk/spm/823097

//Beach
Avatar billede macmiskenn Nybegynder
25. marts 2008 - 00:18 #3
Hmm, ja det er i hvert fald umiddelbart billigere med kabling, end den der sling-box.
Har for den sags skyld heller ikke en computer i overskud, til at sætte til ved TV'et, det ville også larme og bruge en god del strøm mere.

Mente bare at jeg på et eller andet tidspunkt havde set en banner-reklame, et eller andet sted, med noget lignende.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. marts 2008 - 00:31 #4
Kik på en MediaPlayer a la en af disse http://www.dlink.com/products/category.asp?cid=75&sec=1

Det kræver at du har enten trådløs router/accespunkt i huset, eller forbinder den til routeren med kabel.

Netgear og linksys laver tilsvarende produkter, men skal du have HDMI, og en hurtig forbindelse, skal du regne med op til 2100 kr.
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 01:40 #5
Du kan bruge sådan en her >
http://avconnection.dk/?PGr=762&ML=183
men så skal du have et tv out komposit signal fra grafikkortet,
(sådan et gult phonostik du ved)
eventuelt kan et svhs stik bruges
Det er ikke vga / dvi kvalitet

Så vil anbefale kabel, har selv kørt med 25 meter VGA kabel uden problemer
køre nu med 25 meter DVI kabel uden problemer.

En adapter til dit grafikkort
http://avconnection.dk/?ML=798
så du kan få et VGA sinal ud

Og så et VGA kabel, på grund af længden brug et ordentligt kabel som eksempelvis
Lindy High-End Monitor Kabel
http://avconnection.dk/?Cpage=PDetails&PNo=LDY37250&ML=1
scroll ned inde på siden, nedderstr kan du se at de fås op til 50 meter  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 01:41 #6
PS begge mine ejne kabler har været samme mærke LINDY
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 01:46 #7
Med den længde giver et dårligt kabel meget let et dårligt billede
De høje priser skyldes >

Lindy Premium gold serien:
Lindy premium gold serien er Lindy's topserie af produkter og indeholder en række kabler til forbindelse af AV udstyr. Hele Premium gold serien fra Lindy er i så høj slidstyrke og samlingskvalitet at de giver hele 25 års garanti på produkterne!

På Lindy premium serien er der naturligvis heller ikke sparet på noget, alle kabler er bestykket med højkvalitets metalstik med patenterede RF-blokke indbygget for optimal afskærmning. Denne RF-blok, som er et metalhus/gitter indvendigt i stikket gør det ud for de ferritkerner der ofte ses på kabler, men som kan være til gene under installationen; og så endda på en mere effektiv måde, da den blokere støjen i stedet for at fjerne det efterfølgende, som ferritkernerne er monteret for at gøre.

Selve kablerne i Lindy premium gold serien er fremstillet af de bedste materialer, så som trible-skærmede lav-tabs OFC kabler og specielt udviklede konstruktionsmetoder af bla. HDMI kabler, for optimal overførsel uden støjpåvirkning og overhøring.
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 01:56 #8
PS, så er det jo fedt at suplere med et trådløst Bluetooth tastatur fra microsoft, i mit tilfælde går det fint, jeg sidder en hel etage under pc´en
men det er lidt afhængigt af forholdene hvor langt det rækker
Avatar billede macmiskenn Nybegynder
25. marts 2008 - 14:17 #9
Ja, så må det være kabler =)
Prisen er ikke forfærdelig høj på de link du har skrevet.

Har du evt. et link til et godt Tastatur/mus(uden knæk på midten)?
Avatar billede gurly Praktikant
25. marts 2008 - 15:47 #10
Det jeg har købte jeg i ELgiganten, har prøvet flere slags, og fandt ud af at et der køre via Bluetooth, i hvert fal det jeg bruger fra microsoft,
at det sender en hel del længere / bedre end nogle andre stykker jeg har prøvet som ikke kørte Bluetooth.
Bluetooth dimsen forbindes jo med usb, og skulle du have en smule for langt til at det rækker, kan du forlænge usb ledningen, så du får plaseret senderen måske midt imellem værelset / stuen, centralt så den virker begge steder.
Avatar billede amtoft Novice
27. marts 2008 - 20:32 #11
Jeg sidder selv med helt samme overvejelser.
Og googlede lidt og fandt derfor denne tråd.

I min søgen er jeg faldet over dette:
http://www.danbit.dk/produkter/1520.phtml

Men ved ikke om det er det der skal til?

Nogen der kender noget til det?

mvh Brian
Avatar billede macmiskenn Nybegynder
27. marts 2008 - 22:11 #12
Resulatet af den løsning der er dårlig, medmindre du ikke har andet end et PowerPoint Show du vil vise.
Grunden er at billedet ikke afvikles af computerens grafikkort, men derimod af softwaren som så sender det videre til TV.

Så vil du game eller lignende på dit tv, er det ikke den løsning du skal bruge...

^^Det var derfor jeg ledte efter en løsning, hvor jeg koblede selve den trådløse omformer til grafikkortet.
Avatar billede amtoft Novice
28. marts 2008 - 07:44 #13
Tak for den vurdering. ;)

Måske sådan en her så er bedre:
http://sewelldirect.com/Wireless-VGA-Extender.asp?source=pricegrabber&utm_source=PriceGrabber&utm_medium=cse

(har søgt på den danske BlackBox side, men ikke fundet den der)
Avatar billede macmiskenn Nybegynder
28. marts 2008 - 13:52 #14
Umiddelbart er det hvad jeg ledte efter før, men vil hellere betale 500,- for et 15m VGA kabel, end at bruge 4000,-(+import pris til DK) på den box der. :)
Avatar billede amtoft Novice
31. marts 2008 - 09:25 #15
Ja, den er noget dyr. :)
Tak for vurdering, og sorry at jeg bare kidnappede din tråd.

mvh Brian