Avatar billede guldmand Nybegynder
24. marts 2008 - 18:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Meget langsom bærbar, er det virus eller hardwa inc hijackthislog

Hej Alle jer Eksperter. Jeg prøver at hjælpe min bror med hans bærbare pc, da han iøjeblikket oplever nogle meget mærkelige problemer med den.

laptopen er en ASUS m6va

Problemet med pc'en er at den fint kan starte op, men så lige pludselig går den i en "lagg" tilstand hvor den står og arbejder i 1-2, ja endda nogle gange flere sek, hvorefter den så er klar igen.

for at løse problemet har vi hidtil prøvet at formatere og geninstallere windows et par gange, dog uden at kunne få en løsning på problemet....

Vi oplevede noget mystisk, da vi installerede windows og det var at hele formaterings/installerings processen næsten to 1½ døgn, hvor pcen normalt klarer det på for timer. Harddisken er kun 60gb - kan det muligvis være en hardware fejl i denne?

for en god ordens skyld, smider jeg lige hijackthis log fra pcen som den er i øjeblikket, med Windows XP installeret:

Håber i kan hjælpe mig videre :)
--------------------------------

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:43:43, on 24-03-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
C:\Program Files\ASUS\Wireless Console\wcourier.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Windows Live\installer\WLSetupSvc.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\(HijackThis)\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.google.co.uk/ie
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.google.co.uk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.co.uk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.google.co.uk/ie
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HControl] C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Wireless Console] C:\Program Files\ASUS\Wireless Console\wcourier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1206379540500
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WI1F86~1\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WI1F86~1\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: TuneUp WinStyler Theme Service (TUWinStylerThemeSvc) - TuneUp Software GmbH - C:\Program Files\TuneUp Utilities 2006\WinStylerThemeSvc.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2008 - 20:19 #1
Fix:
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)

Ikke noget alarmerende...
Så ja, det kan være harddisken - men prøv lige at tjekke om evt. controller kablet sidder løst. Det kan det gøre med den model - sjældent men det hænder!
Avatar billede nva Praktikant
24. marts 2008 - 20:20 #2
Loggen er ren, men i kan lige fixe denne for oprydning:

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

Du kan tjekke harddisken for fejl, som beskrevet her http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46
Avatar billede nva Praktikant
02. april 2008 - 09:13 #3
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruge mit input.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester