Avatar billede seamaster Nybegynder
22. marts 2008 - 10:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mails fra Thunderbird, kun modtage.

Hej.

Et nyt problem der er opstået efter at jeg har skiftet adresse (fysisk). Jeg kan sende og modtage med Outlook men kun modtage med Thunderbird. De er sat op med to forskellige e-mail adresser.

Det er en get2net.dk webmail der er sat op på Thunderbird, og den har virket indtil nu.

Fejl ved e-mail send: kan ikke sendes fordi forbindelsen til SMTP serveren smtp.tele2 fejlede.

Hilsen Claus
Avatar billede zagger Juniormester
22. marts 2008 - 10:35 #1
Nu ved jeg ikke om det er fordi du har skrevet forkert her i spørgsmålet. Men der mangler .dk efter smtp.tele2. Altså smtp.tele2.dk. Det skal i hvertfald være på plads i første omgang.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. marts 2008 - 10:40 #2
Har du skiftet udbyder i forbindelse med du er flyttet?
Avatar billede seamaster Nybegynder
22. marts 2008 - 10:56 #3
Jo Jo der er skam .dk med :-)

Ja udbyder er skiftet, er det der den ligger gemt?
Avatar billede zagger Juniormester
22. marts 2008 - 11:05 #4
Hvis du har skiftet udbyder skal du bruge deres smtp-server. Du kan ofte finde adressen på den på deres hjemmeside.
Avatar billede seamaster Nybegynder
22. marts 2008 - 11:26 #5
Jeg synes da godt at jeg normalt kan logge på et tilfældigt netværk og sende/modtage mails, det harmonerer da ikke med, at man skal skifte server.
Min mailkonto på Thunderbird er en webmail så det burde vel ikke være nødvendigt eller?
Avatar billede zagger Juniormester
22. marts 2008 - 11:31 #6
Så ved jeg ikke hvad det kan være.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. marts 2008 - 12:56 #7
Hvem er din udbyder?
Jeg er ret sikker på det er der problemet ligger.
Avatar billede seamaster Nybegynder
22. marts 2008 - 14:09 #8
Problem løst, det var SMTP-server der skulle ændres under konto-indstillinger.
Tak for hjælpen.
Til: smtp.mail.dk

Vil gerne give zagger og vejmand point.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. marts 2008 - 14:21 #9
Velbekomme, det var derfor vi spurgte om hvem der er din udbyder.
Jeg kan se det er TDC.  :-)
Avatar billede zagger Juniormester
23. marts 2008 - 10:12 #10
Jeg springer over. :)
Avatar billede seamaster Nybegynder
23. marts 2008 - 11:33 #11
OK da, synes nu ellers i begge hjalp.

God påske.