Avatar billede walker Nybegynder
18. juni 2001 - 11:36 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hvordan sætter man server op med CDONTS objektet?

Hej jeg har lige et spørgsmål som jeg desperat søger svar på.

Hvordan sætter man sin server op således man kan bruge CDONTS objektet i sine ASP applikationer???

Jeg har programmeret en del i b.la ASP, men er ret ny med hensyn til at sætte servere op... Jeg kører nu \"IIS version 5.1\"

Jeg håber nogen kan hjælpe mig...
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
18. juni 2001 - 11:43 #1
Du skal bare sætte IIS´s indbyggede SMTP Service op, så er CDONTS i fuld sving..
Avatar billede walker Nybegynder
18. juni 2001 - 11:53 #2
Det har jeg prøvet... Jeg har installeret IIS samt smtp service, men når jeg bruger linien:

Set myCDONTSMail = CreateObject(\"CDONTS.NewMail\")

får jeg en ASP fejl som lyder således:

HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Internet Information Services

&

Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A01AD)
ActiveX component can\'t create object: \'CDONTS.NewMail\'
/CDONTSMail.asp, line 48
Avatar billede olberd Nybegynder
18. juni 2001 - 12:53 #3
Der er en indstilling under webserveren i IIS som også skal indstilles.
Vælg egenskaber for web applikationen, der kan du finde noget med Email (tror jeg nok). Jeg sidder ikke lige ved en PC med IIS, så jeg kan ikke lige tjekke det.
Ellers skal finder du indstillingen under egenskaber for PC\'en (altså under IIS)..

Hmm, jeg er forvirret nu.!