Avatar billede bjarkepedersen Nybegynder
21. marts 2008 - 20:13 Der er 2 kommentarer

Automatisk oprettelse af link på asp-side, til pdf-filer i mappe

Jeg skal lave en asp-side, hvor der er 5 links på, til nogle pdf-dokumenter der ligger i en mappe for sig selv på web-serveren.
Når der bliver uploadet et nyt dokument, skal asp-siden automatisk opdatere og vise de 5 nyeste dokumenter.
Linket skal hedde det som dokumnentet hedder.

Havde forestillet mig noget med at navngive dokumenterne:

21-03-08.den tekst der skal stå som link.pdf

Er der nogen der har forslag til hvordan jeg kan lave dette. og hvilken kode jeg skal bruge...

mvh Bjarke
Avatar billede jansangill Nybegynder
21. marts 2008 - 21:01 #1
folderspec = server.mappath("/pdfstimappe/")
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set fold = fso.GetFolder(folderspec)
for each file in fold.files
    response.write file.name
next

dette skulle loope alle filer ud fra mappen, mener jeg:>

Hvordan du kan bestemme hvad der er de 5 seneste ved jeg ikke helt, men du kan jo proppe alt data ind i en db, og så tage top 5 order by id.

Men hvad, der skal nok være en noget smartere metode:(
Avatar billede jansangill Nybegynder
21. marts 2008 - 21:02 #2
men ja, hvis du bruger en db, er der jo ikke rigtig grund til at bruge filescripting.object, så min kommentar er rimelig ubrugeligt når jeg tænker over det.