Avatar billede mhoffmann Nybegynder
21. marts 2008 - 18:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VIdeo signal fra PC til TV

Hej

Jeg kigger i øjeblikket på en Dell Latitude D630 laptop. (http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/latit_d630?c=dk&l=da&s=bsd&cs=dkbsdt1)

Men den har ikke stik til udgang af video til tv (fx. HDMI, SVHS, osv..)

Derfor er mit spørgsmål om det er muligt at købe noget hardware (fx. til PC kort eller via USB) der kan gøre at man kan tilslutte computeren til et TV (via HDMI, SVHS eller scart) så man kan vise computerens skærmbillede på TVet? Er der nogen der kender til sådanne produkter? Eller er der andre måder at løse problemet på?

Tak

Mvh

Martin
Avatar billede jens_peter Nybegynder
22. marts 2008 - 18:32 #1
Du kan tage det fra skræmstikket på computeren, men hvorfor ikke finde en anden maskine med et stik i til det du skal bruge?
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
22. marts 2008 - 18:51 #2
1. Hvordan kan jeg tage det for skærmstikket fra computeren? Kan man også det til SVHS?
2. Jeg har pt. en dell med en docking station som jeg er meget glad for. Alle dells modeller til privat personer som har tv-out har ikke mulighed for at benytte docking station. Derfor vil jeg gerne fortsætte med latitude som har mulighed for docking station.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
22. marts 2008 - 19:58 #3
Ok, så forstår jeg bedre, hvorfor det lige skal være sådan en:-)

Du finder nok, hvad du skal bruge på www.sandberg.dk, hvor der også er en guide som man kan bruge.
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
22. marts 2008 - 20:48 #4
Jeg har kigget på sandberg.dk men kan ikke findet noget der kan forbinde den.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
23. marts 2008 - 00:10 #5
Brug dette her link, hvis du ikke har prøvet:

http://www.sandberg.dk/sandbergguide.aspx

Ellers må du få Dell til at komme med en løsning alternativt din radioforhandler.

Om der skal noget omformer til eller hvad der skal det, det kan sagtens lade sig gøre, men det er jo ikke sikkert det er med i deres guide.

Alternativt kunne vi sende dig i en elektronikforretning, der ligger en ved søerne i Kbh, hvis du bor i hovedstaden.
Avatar billede fuglen1 Novice
23. marts 2008 - 00:53 #6
Når det er via vga skal der bruges electronok feks denne boks.
http://www.av-cables.dk/svideo_kabel/svideo_konverter/vga_til_tv_konverter_vga_til_pal_scart_949_da.html
til 469kr

Her får du Composite, S-video og scart

En anden løsning er vga til scart RGB som kan gøres med bare et kabel.
Da at vga faktisk er RGB signal og forudsætter at dit tv understøtter RGB
Her er hvor det laves selv
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
mere kan findes på google

En anden løsning er at købe et tv vga indgang
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
23. marts 2008 - 17:56 #7
fuglen1: Tak for linkene, det er lige hvad jeg har brug for. Lig et svar, så overfører jeg point til dig.
Avatar billede fuglen1 Novice
24. marts 2008 - 14:54 #8
Her er så et svar