Avatar billede reddevil Nybegynder
21. marts 2008 - 14:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Flash videoer (f.eks. Youtube) vil ikke afspille i fullscreen

Hej

Jeg har et problem med at afspille flash video i fullscreen.
F.eks. på youtube. Videoen afspiller fint i normal mode, men når jeg vil have den i fullscreen ser min skærm sådan her ud:
http://www.myupload.dk/showfile/34861325ca.jpg/
Men jeg kan fint høre lyden.
Det samme gør jeg gældende på andre video-sider på nettet.
Hvis jeg prøver at se at afspille det seneste afsnit af Klovn på zulu bliver skærmen helt sort og lyden kører..

Driverne til mit grafikkort er opdateret.

Nogle der kan hjælpe??
Avatar billede gurly Praktikant
21. marts 2008 - 16:39 #1
er din flash player nyeste Version: 9,0,115,0  ? ? ?
ellers så opdater den her >
http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash
Avatar billede reddevil Nybegynder
21. marts 2008 - 17:37 #2
Desværre, det var ikke problemet... Nogle andre bud?
Avatar billede gurly Praktikant
21. marts 2008 - 21:52 #3
Hvis du havde fortalt om det ikke virkede fordi du allerede havde  Version: 9,0,115,0
eller om det ikke virkede at opdate den ældre version du havde i stedet,
så var man ellers blevet en smule klogere c",)
Jeg tror dog stadig at det at det er din flash player den er gal med,
Udelukkelses metoden er så at afinstalere flash med følgende værktøj
og så instalere en frisk version
http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/current/uninstall_flash_player.exe
inden du køre afinstalerings værktøjet er det vigtigt at du har lukket alle vinduer,
hvis du har messenger skal den også lukkes helt,
kør derefter afinstalerings værktøjet.
bagefter skal du genstarte pc´en
derefter downloader du nyeste flash player fra denne adresse >
http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash
(sæt eventuelt lige kryds i at du ikke vil have googletoolbar med)
så skulle det gerne virke.
og ellers så har du i hvert fal udelukket at det er flash playeren.

angående klovn på zulu, så er det det her du mener ikke ?
http://zulu.tv2.dk/video.php/cid-10866268.html
og det er jo også flash, så det passer jo fint med at det er flash der er problemet
Avatar billede reddevil Nybegynder
22. marts 2008 - 12:10 #4
Jeg har prøvet præcis det du beskrev ovenstående og problemet er stadig det samme.
Videoer afspiller fint i normal størrelse i browser vinduet, men når det skal være full screen får jeg dette skærmbillde (mens lyden stadig kører):
http://www.myupload.dk/showfile/34861325ca.jpg/
Det link du satte ind til zulu kører også fint i normal størrelse, men når jeg prøver full screen bliver skærm helt sort og jeg kan kun høre lyd.
Avatar billede gurly Praktikant
22. marts 2008 - 13:23 #5
når du har fulgt vejledningen, så skulle man mena at du så kan udelukke at problemet findes i flash instalationen.

men godt nok underligt når det jo netop er flash playere, både klovn / youtube

den gang flash kun var nået til version 8, der kunne en flash video ikke køre i "ægte fillscreen"  det vil sige at der havde men en browser ramme rundt om videoen
først med introduktionen af flash version 9 blev det muligt med ægte fullscreen.
både klov / youtube køre med ægte fullscreen, men hvorfor din pc så ikke vil det, det ved jeg ikke desværre  c",)
Jeg prøver at tænke lidt over det, vender tilbage hvis jeg finder på noget.
Avatar billede gurly Praktikant
22. marts 2008 - 13:42 #6
Prøv at åbne siden med den Klovn video, når videoen så køre, så højreklik på billedet så åbner et lille vindue, i vinduet fjerner du så det kryds der er sat i
"Enable Hardware Acceleration"
Der er en mulighed for at det vil hjælpe
Avatar billede gurly Praktikant
22. marts 2008 - 13:48 #7
PS. har du windows vista ?
Avatar billede gurly Praktikant
22. marts 2008 - 14:03 #8
Hvis du har vista, så er det muligt at du ikke kan fjerne krydset i
"Enable Hardware Acceleration"  (som jeg beskrev længere oppe)
hvis du løber ind i problemet at du ikke kan det, så prøv følgende >

Go to appearance and personalization in Vista and adjust screen resolution.
Reduce colour to 16 bit temporarily. You can now go and uncheck the box in
flashplayer at youtube etc. THen simply go back and reset the colour to 32
bit.

Nu er jeg ikke så god til engelsk, så jeg har ikke villet ødelægge vejledningen ved at forsøge at oversætte den, men den betyder jo at du skal ind i skærm opløsning og sætte farve dybden ned til 16 bit.
derefter åbens siden med klovn videoen, højreklikke på billedet og så skulle du kunne fjerne krydset i  "Enable Hardware Acceleration"
derefter kan du gå tilbage i vista og sætte farvedybden op igen
Avatar billede reddevil Nybegynder
22. marts 2008 - 14:50 #9
Super! Nu virker det!

Jeg har Vista, men jeg kunne fint fjerne hardware acceleration uden den omvej.
Ved du hvad forklaringen er?
Jeg har ikke selv indstillet flash til at benytte hardware acceleration og jeg ved at den tidligere fint har vist video i fuld skærm.
Avatar billede gurly Praktikant
22. marts 2008 - 15:44 #10
som standard er den indstillet til at der er sat kryds i hardware acceleration,
hvorfor nogle pc´er så ikke kan køre med det har jeg ikke fundet løsningen på,
måske typen af grafikkort, eller indstillinger i dette.
jeg ved ikke om vi skal skælde ud på adobe eller grafikkort producenten, eller på microsoft, men det skulle ikke undre at skylden ligger hos microsoft / Vista
Avatar billede gurly Praktikant
22. marts 2008 - 15:46 #11
bemærk at indstillingen måske stiller sig tilbage ved opgrdering af flash playeren
Avatar billede faroxxx Nybegynder
22. december 2011 - 12:43 #12
Hej jeg har det sammen problem men når jeg åbner video i realplayer brøwser virker det fint men ikke på Internet Explorer