Avatar billede mick-dk Nybegynder
21. marts 2008 - 11:44 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Ved fejl slettet ntuser.dat. Kan ikke logge på nu. Restore?

Har PC med win XP pro med 3 brugerprofiler. Ved fejl (tåbelighed) har jeg slettet ntuser.dat for den vigtigste bruger, og nu kan jeg ikke logge på med denne brugerprofil. Dvs. der er ikke adgang til den pågældende brugers data (mappen dokumenter etc.)

Der er ingen problemer med at logge på med de andre brugerprofiler, men heller kke herfa er der adgang til mappen "dokumenter" for den vigtige bruger.

Hvordan kan jeg restore ntuser.dat? Har en lidt ældre "ghost" af c-drevet på en anden disk fra den gang jeg lavede installationen. Denne ghost blev dog lavet inden de to sidste ikke vigtige brugerprofiler blev oprettet.

Hvis jeg åbner min ghost og finder ntuser.dat og ntuser.dat.log og ntuser.ini  under brugerprofilen og derefter siger "restore", så siger den, at filerne allerede eksisterer og spørger om jeg vil erstatte dem. Skal jeg gøre det, eller skal jeg have fat i ntuser.dat i c:\windows\system32\config\ ????

Det er uden betydning, om jeg bagefter ikke kan bruge de to ikke vigtigeprofiler. Målet er udelukkende at få adgang til mappen dokumenter for den vigtige brugerprofil, så jeg kan kopiere denne mappe over på en anden disk og derefter lave en helt ny winxp installation.

Håber inderligt, at nogen kan hjælpe her.

Michael
Avatar billede vejmand Juniormester
21. marts 2008 - 11:54 #1
Når du skriver at du ikke kan få adgang til brugers data, er det så fordi du får en melding om Adgang nægtet, eller lign.?

Så tror jeg bestemt det vil hjælpe at overtage ejerskabet:
http://support.microsoft.com/kb/308421/da
Avatar billede mick-dk Nybegynder
21. marts 2008 - 12:17 #2
Nej, ikke helt. Hvis jeg står inde i en af de andre profiler og derefterklikker på mappen: c:\documents and settings\"brugerprofilen" så får jeg flg. melding:

C:\documents and settings\"brugerprofilen" er ikke tilgængelig. Filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses.

Det er dybest set også den samme besked, jeg får når jeg vil logge på profilen ved boot.

Michael
Avatar billede mick-dk Nybegynder
21. marts 2008 - 12:19 #3
Skal lige siges, at de øvrige to brugerprofiler begge har administratorrettigheder.

Michael
Avatar billede vejmand Juniormester
21. marts 2008 - 12:22 #4
okay, så prøv om ikke dette kan hjælpe dig:
http://support.microsoft.com/kb/811151/da
Avatar billede mick-dk Nybegynder
21. marts 2008 - 12:40 #5
Desværre ikke. Når jeg står i stifinder og i mappen c:>documents and settings\ så kan jeg se en mappe med den vigtige brugers navn, men mappen er helt tom, men hvis jeg prøver at kopiere en fil over i mappen og som jeg psoitivt ved findes i mappen, så bliver oplyst om, at filen allerede eksisterer og om jeg vil erstatte den.

Michael
Avatar billede vejmand Juniormester
21. marts 2008 - 13:01 #6
Jeg ved ikke om der måske er en chance for at en systemgendannelse kan hjælpe:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede mick-dk Nybegynder
21. marts 2008 - 13:25 #7
Desværre heller ikke. Har prøvet systemgendannelse med et tidspunkt, som ligger et et godt stykke tid før jeg fejlagtigt kom til at slette ntuser.dat, men når den genstartes, så får jeg den besked, at systemgendannelsen ikke kunne gennemføres. Nogen nærmere forklaring var der der ikke.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2008 - 13:26 #8
Hvis de nævnte data er vigtige for dig vil jeg mene at de kan hentes ud med en Live-cd
Avatar billede vejmand Juniormester
21. marts 2008 - 14:49 #9
helgec >> Måske du skulle uddybe det lidt.....
Avatar billede mick-dk Nybegynder
21. marts 2008 - 14:55 #10
OK, men hvad er en live cd ?
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2008 - 15:11 #11
Download og brænd KNOPPIX http://ftp.uni-kl.de/pub/linux/knoppix/ (brændes som bootimage) boot op på cdèn og nu har du adgang til hele baduljen
Avatar billede mick-dk Nybegynder
21. marts 2008 - 15:14 #12
Mit c-drev er 2 sata diske i raid 0 (stripe) Er ikke sikker på, at jeg kan boote op på noget, som ikke indeholder en raid-driver.

Eller kan knoppix godt klare det?
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2008 - 15:19 #13
"Eller kan knoppix godt klare det?" Aner det ikke, men prøv
Avatar billede mick-dk Nybegynder
21. marts 2008 - 15:37 #14
OK, men hvad menes med "brændes som bootimage"? Og hvilken af filerne skal jeg vælge?
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2008 - 15:47 #15
Du skal vælge den ISO fol på 698 MB UK vers.
"brændes som bootimage" www.helgec.dk/livecd.html
Avatar billede mick-dk Nybegynder
21. marts 2008 - 17:59 #16
OK, prøver lige, om det virker. Melder tilbage bagefter.
Avatar billede mick-dk Nybegynder
21. marts 2008 - 21:25 #17
Det virker! Nu kan jeg se mappen med undermapper. Spørgsmålet er så, hvordan kopierer jeg mapperne og dermed filerne over på en cd/dvd eller måske over på roden af c-drevet?
Avatar billede mick-dk Nybegynder
21. marts 2008 - 21:58 #18
Og findes der nogen måde, som jeg kan bruge til at hente og lagre mine emails fra outlook på?
Avatar billede mick-dk Nybegynder
22. marts 2008 - 01:54 #19
Har fundet ud af, hvordan jeg kopierer dokumenter, billeder etc. :-)

Herefter resterer kun spørgsmålet om, hvorvidt mails mv. fra outlook kan kopieres over på f.eks. en CD.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. marts 2008 - 03:17 #20
Mails og kontakter burde ligge i en .pst fil.
Prøv at søge efter *.pst
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2008 - 06:53 #21
C:\Documents and Settings\brugernavn\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{C7F282A3-9F02-4EFB-B659-7145DF3C0948}\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede vejmand Juniormester
22. marts 2008 - 09:26 #22
Den sti helgec viser, er hvis det er mails fra Outlook Express.
Hvis det er den du skal bruge, ligger dine mails i .dbx filer.

Hvis det er mails fra Outlook (som du skrev) ligger de i en .pst fil.
Avatar billede mick-dk Nybegynder
22. marts 2008 - 09:47 #23
Jeg har fundet dem, og det er en .pst fil. Nu er jeg ved at være klar til at partitere, formatere og lave en ny win installation. Skal bare lige tænke over, om der er flere ting, jeg skal have hentet ud først.

I skal begge to have tusind tak for hjælpen. :o)

Rigtigt god påske!

Michael
Avatar billede vejmand Juniormester
22. marts 2008 - 09:51 #24
Velbekomme, og tak, i lige måde.  :-)

helgec >> Jeg springer over point her, det var dig som gav løsningen til at hente data ud, så send et svar som mick-dk kan acceptere.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2008 - 10:14 #25
Forsat god påske
Avatar billede mick-dk Nybegynder
22. marts 2008 - 10:35 #26
Lige et sidste spørgsmål. Jeg har nogle videofiler, som er noget større end 5 gb og har derfor tilsluttet en ekstern HD via USB. Når jeg forsøger at drag and drop så siger den, at jeg ikke har tilladelse til at skrive på den eksterne HD. Hvordan får jeg tilladelse til dette?
Avatar billede mick-dk Nybegynder
22. marts 2008 - 10:52 #27
Fandt selv ud af at opnå tilladelse til at skrive.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. marts 2008 - 12:42 #28
Husk at lukke spørgsmålet.
Det gør du ved at markére helgec's navn i boksen nederst til venstre, og derefter klikke på "Accepter"
Så er spørgsmålet rigtig lukket.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2008 - 20:37 #29
:o)
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 19:46 #30
Hallooooooooo