Avatar billede mash Mester
20. marts 2008 - 19:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ny samlet pc starter ikke

jeg har lige samlet en ny pc ,men den vil ikke tænde ,cpu blæser køre meget lidt når man trykker på power knappen (kvart omgang) ,kabinet blæser køre i 1 sek så stopper alt i et par sekunder hvorefter den starter for fre med  en kvart omgang på cpu blæser  og 1 sek på kabinet blæser ,og sådan bliver den ved.

der kommer ingen skærm billede på ,men tastatur led´s blinker som de skal.
har prøvet næsten alt ,pillet del efter del af uden held(bibber som den skal når man starter den uden ram ,men stadig tænder og slukker den hele tiden)

pc spec er :

gigabyte ga-965p-ds3 rev 3.3
core2, quad q6600 2.4 8mb L2, 1066fsb
2 * corsair xms2 ddr2 ram (2.1v)(cm2x1024-6400c4)
inno3d geforce 8800 gt 512mb
psu 620 w´s ace
ide hd og dvd
Avatar billede off-line Nybegynder
20. marts 2008 - 21:11 #1
Har du husket, at der er 2 ledninger fra strømforsyningen, som skal i bundkortet.
Det brede og et lille firkantet?
Avatar billede off-line Nybegynder
20. marts 2008 - 21:17 #2
Ps. du skal ikke starte uden ram.
Avatar billede brynil Nybegynder
20. marts 2008 - 22:24 #3
Har du husket evt. strømstik til grafik-kortet?
Avatar billede mash Mester
20. marts 2008 - 22:35 #4
ja alle ting er iorden med stik osv.

jeg er slemt bange for at cpu er defekt men jeg kan ikke teste den da jeg har et andet bundkort hvor den passer

btw. hvad kan der ske ved at starte uden ram ?(gør det kun som sidste løsning for at se om bundkort reagere)
Avatar billede brynil Nybegynder
20. marts 2008 - 22:43 #5
Har du checket din bios' indstillinger?
Avatar billede mash Mester
20. marts 2008 - 22:46 #6
det ville jeg meget gerne ,men maskinen starter ikke op så jeg kan komme ind i bios(der er ingen jumpere)
Avatar billede brynil Nybegynder
20. marts 2008 - 23:02 #7
Har aldrig selv prøvet det du beskriver, heldigvis.

Jeg fandt en på nettet med samme mobo som du selv og med problemer - noget anderledes - men dog med nogle forslag og meninger om evt. fejlkilder. Prøv at se denne: http://forums.tweaktown.com/showthread.php?t=25196 og led selv lidt videre.

Jeg er blank. Held og lykke :))
Avatar billede matcho Nybegynder
21. marts 2008 - 17:32 #8
Ifølge deres cpusupport liste skal du have bios nr. F12 for og køre den cpu er du sikker på du har det,ellers må du se på support liste hvad for nogle cpuer der understøttes med den bios det er født med F10,og prøve og låne eller købe en af de billigste til og opdatere bios.
Avatar billede mash Mester
26. marts 2008 - 12:08 #9
pcén er nu indleveret til butikken der har solgt delene ,jeg afventer lige svar men tror du har ret matcho ,point vil blive givet hvis det er det der er galt..
Avatar billede mash Mester
21. april 2008 - 00:19 #10
nå langt om længe har intet fundet, delene er tilbage leveret, matcho smid et svar hvis du vil have point, tror du har ret gider bare ikke mere, har købt noget andet som bare virker (asus maximus)
Avatar billede matcho Nybegynder
21. april 2008 - 11:11 #11
Bare det virker.