Avatar billede keysman Nybegynder
20. marts 2008 - 17:53 Der er 4 kommentarer

2 skærme, kun en virker

Hej. Jeg har lige sat ny maskine sammen og i den forbindelse reinstalleret Windows vista.

Jeg har et meget underligt problem. Jeg har en ViewSonic vx2025v tilsluttet via DVI, og en fujitsuSimens l22w-3 tilsluttet via VGA.

Jeg bruger et NVIDIA GeForce 8600GT med 1024 mb ram, og nyeste drivere.

Når jeg botter maskinen op og windows læser ind, så forgår det hele på viewsonicen, men med det samme jeg kommer til windows skifter det hele til fujitsu'en.

Fint nok, men når jeg så vælger twin screen, altså i windows at bruge begge skræme, så kommer der intet frem på viewsonicen, og den ser også ud som om twin screen heller ikke er blevet aktiveret. Hvad kan være fejlen
Avatar billede pbcomx Nybegynder
20. marts 2008 - 19:38 #1
hmmm forstod ikk helt hvad du mente men måske vil det her hjælpe::
hvis du bruger NVIDIA skal du kunne gå ind i KONTROLPANEL og ind i NVIDIA KONTROLPANEL
derfra klikker du på Skærm og så Klik på opstil flere skærme 1. samme på begge skærme(klon) 2. vælg de skærme du vil ha på og 3. skal være den skærm du bruger normalt..

det var det ved ikk om det os var det du mente men håber du kan bruge det skriv til pbmail@comxnet.dk hvis du har spørgsmål.
Avatar billede pbcomx Nybegynder
20. marts 2008 - 19:40 #2
hmmm forstod ikk helt hvad du mente men måske vil det her hjælpe::
hvis du bruger NVIDIA skal du kunne gå ind i KONTROLPANEL og ind i NVIDIA KONTROLPANEL
derfra klikker du på Skærm og så Klik på opstil flere skærme 1. samme på begge skærme(klon) 2. vælg de skærme du vil ha på og 3. skal være den skærm du bruger normalt..

det var det ved ikk om det os var det du mente men håber du kan bruge det skriv til pbmail@comxnet.dk hvis du har spørgsmål.
Avatar billede keysman Nybegynder
21. marts 2008 - 07:54 #3
Jeg har også prøvet det med NVIDIA kontrol panelet og med samme resultat, jeg vælger min anden skærm som klon, og det eneste der sker er at jeg får beskeden om at indstillingerne er ændret. Men der sker bare ingen ting, og efterførlgende er indstillingerne også som om at der kun er 1 skræm der er aktiv.
Avatar billede pbcomx Nybegynder
21. marts 2008 - 11:07 #4
ok hmmm er du sikker på at du har sat et kabel fra din computer til din ekstra skærm. for jeg har også 2 skærme og virker fint, så forstår ikk hvis det ikk virker for dig, hvad er det for en skærm du har?? 1 og 2