Avatar billede mons63 Nybegynder
20. marts 2008 - 12:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

At starte en "PowerPoint" præsentation .pps eller .ppt på siden.

Jeg ønsker at kunne starte og evt. få vist en "præsentation *.pps på min hjemmeside, ved tryk på knap, eller anden links.
Præsentationen skal køre direkte på hjemmesiden uafhængigt af om brugeren har programmet!
Præsentationen er med 4 wav filer musik, (i samme bibliotek)og varer 17 min.
Vejledning til opsætning med knap eller link ønskes.
mons63
Avatar billede olebole Juniormester
20. marts 2008 - 16:52 #1
<ole>

Det kan ikke lade sig gøre  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede mons63 Nybegynder
22. marts 2008 - 09:28 #2
Den køber jeg ikke!
Når PowerPoint giver 2 forskellige muligheder for at gemme "præsentationen" som Web, og endog som HTML, så kan den også bruges i FrontPage!
Jeg mangler blot kriterierne for "gem i hvad version", og "hvordan startes den på Web"
Hvis "præsentationen" ikke forbliver en præsentation, hvad kan den så bruges til???
Mons63
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2008 - 15:31 #3
Nu er jeg sådan set ikke overvældende interesseret i dine indkøbsvaner, men det forholder sig nu engang sådan, at en alm. PowerPoint præsentation ikke kan vises på en webside, hvis brugeren ikke har en eller anden form for program til visningen af den - og at det pågældende program er sat til at spille sammen med brugerens browser.

Du kan vælge at gemme som 'HTML', men den løsning kan ikke anvendes til noget somhelst seriøst, eftersom det, PP eksporterer, består af tussegammel, proprietær og invalid kode
Avatar billede jkmunk Nybegynder
23. april 2008 - 20:27 #4
Jeg har ikke eksperimenteret med "musikledsagelse" men har en *.pps (en PowerPoint-diasshow-fil), og den fungerer fint på mit site, der er lavet i FrontPage - også for brugere, der ikke har PowerPoint installeret:
Gem PowerPoint-filen (gerne med diasovergange med tidsindstillinger og effekter) med filtypen *.pps inden for dit FrontPage-websted. Indsæt i FrontPage et billede, en knap eller skriv en tekst (det, du ønsker man skal klikke på for at aktivere linket), markér den og højreklik inden for markeringen. Vælg Hyperlink..., og find din *.pps-fil for at oprette link. Udgiv webstedet igen.
Håber, det lykkes - det gjorde det for mig, der er henvist til at benytte PP og øvrige Officeprogrammer, da jeg ikke er programmør...!