Avatar billede petercal Nybegynder
19. marts 2008 - 21:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forward mail til root til extern smtp server

Hej
Jeg har en RHEL5 hvor jeg gerne vil forwarde alle mails til root til min egen email konto. Det virker næsten, jeg får mailen men min udbyders SMTP server afviser den med denne besked :

---->
The original message was received at Wed, 19 Mar 2008 21:04:20 +0100 from localhost.localdomain [127.0.0.1]

  ----- The following addresses had permanent fatal errors ----- calum@tdcadsl.dk
    (reason: 553 localhost.localdomain does not exist)
    (expanded from: <root@localhost.localdomain>)

  ----- Transcript of session follows ----- ... while talking to fpo.mail.dk.:
>>> MAIL From:<root@localhost.localdomain> SIZE=579
<<< 553 localhost.localdomain does not exist
501 5.6.0 Data format error

Hvordan får jeg ændret localhost til noget der kan godkendes ?
Avatar billede langbein Nybegynder
20. marts 2008 - 02:47 #1
Fra shell så skulle du vel kunne editere /etc/sysconfig/network filen, og event en reboot eller en network restart. Mener det fungerer med mail og dyndns.dk adresser, for eksempel ole@eksempel.dyndns.dk
Avatar billede petercal Nybegynder
20. marts 2008 - 09:36 #2
Hmm, jeg forstår ikke helt hvad du mener. Det som jeg tror det gælder om, er at få den mail der videresendes til calum@tdcadsl.dk til at se ud som om den også kommer fra calum@tdcadsl.dk fordi jeg bruger min mailkonto til at sende mod og min udbyder kender jo ikke root@localhost.localdomain - Jeg tror at der er en masse muligheder med setup af sendmail i linux men synes det er svært at forstå..
/Peter
Avatar billede petercal Nybegynder
20. marts 2008 - 12:10 #3
Jeg har fået løst problemet ved at skifte hostnavn til det rigtige fqdn
0x5735e66d.naenxx88.adsl-dhcp.tele.dk
Avatar billede langbein Nybegynder
20. marts 2008 - 12:49 #4
Jo, men ved å editere /etc/sysconfig/network så skifter man vel hostname ? Det finnes jo også tools for å gjøre dette. Hvis eventuelt hostname settes likt en annen hostname ute på nett, så synes jeg ikke dette høres helt riktig ut.