Avatar billede abetzer Nybegynder
18. marts 2008 - 20:00 Der er 7 kommentarer

CSS : to kolonner lige lange?

Hvordan gør man to kolonner lige lange?

<div>
<div>Kolonne et<br /> <br /></div>
<div>Kolonne to</div>
</div>

Altså så kolonne to går lige så langt ned som kolonne et?
Avatar billede olebole Juniormester
18. marts 2008 - 21:46 #1
<ole>

Det kan du ikke. Men det kan være, der kan findes andre løsninger i et virkeligt eksempel  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede abetzer Nybegynder
18. marts 2008 - 22:36 #2
Hej Ole,

Jeg har et link til siden her : http://delikatessedelivering.dk/

Det optimale ville være at begge kolonner gik ned til samme punkt.
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2008 - 22:39 #3
Det _kan_ faktisk godt lade sig gøre og endda så det er nogenlunde crossbrowser - men det har bare visse andre uheldige bivirkninger, fx ved print, og så kan pænheden i det også diskuteres... men jeg er ved at skrive en lille artikel om det hvor der også kommer lidt kode med så jeg skal nok give besked.
Avatar billede roenving Novice
19. marts 2008 - 00:31 #4
Det absolut nemmeste er at gøre det til celler i samme tabel !-)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2008 - 14:56 #5
Det kan fint lade sig gøre, synes heller ikke jeg har problemer med print (i hvert fald ikke i FF)

Metoden er beskrevet i denne artikel

http://www.alistapart.com/articles/multicolumnlayouts

de er normalt ret gode til at teste deres metoder i diverse browsere.
Avatar billede olebole Juniormester
19. marts 2008 - 21:29 #6
Hehe ... nuvel, men så har man da også forladt _al_ sund logik i koden  ;D
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2008 - 23:46 #7
Den er da logisk nok ;-), der er vist et sted hvor der er noget med at man laver en div til et inline element, men det behoever man vist ikke. Det mest boevlede ved metoden er hvis man oenster at anvende den til et design hvor kolonnerne skal vaere 100% i hoejden selv naar der ikke er saa meget tekst paa siden. Saa maa man fuske paa andre maader.