Avatar billede booster2 Nybegynder
18. marts 2008 - 16:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

IDE harddisk og cd drev

Jeg har både et cdrom drev og en IDE harddisk på samme kabel, men den vil kun acceptere en af dem, også selv om jeg har HD som master og cdrom som slave, hvad gør jeg?
Avatar billede peet-49 Novice
18. marts 2008 - 16:33 #1
Sætter dem som CL (cabelselect) virker det ikke, er det cdrommen, der ikke accepteres af HD.
Avatar billede booster2 Nybegynder
18. marts 2008 - 16:33 #2
glemte at fortælle at de rkun er et iIDE stik på mit bundkort
Avatar billede haverslev Novice
18. marts 2008 - 16:35 #3
Du har HDD (master) sidst på kablet og cd-drev (slave) midt på kablet ?
Og de er jumpet korrekt ?

Prøv at gå i bios og lav en "load default settings" - dvs. tryk på F9 når du er i bios og derefter på F10, husk at sige ja til at gemme.
Avatar billede booster2 Nybegynder
18. marts 2008 - 16:44 #4
Vil lige uddybe med at ejg er iden ullykkelige situation at jeg desværre har en dell bios, og det med f9  ikk virker der.
Avatar billede peet-49 Novice
18. marts 2008 - 16:52 #5
F2 eller DEL
Avatar billede haverslev Novice
18. marts 2008 - 17:02 #6
arrhh ja,  er ikke så familiær med Dell bios - mener den er lidt speciel hvad ang at resset bios til fabriksinstillingene (load default settings) på normale pc`ere :-)
Men står der ikke et eller andet i bunden af bios menu ?
Søger lige lidt på nettet.
Avatar billede haverslev Novice
18. marts 2008 - 17:03 #7
Avatar billede booster2 Nybegynder
18. marts 2008 - 17:19 #8
mange tak for hjælpen, det virkede med reset default, nu er over en måneds fortvivlelse overstået. igen mange tak.
Avatar billede haverslev Novice
18. marts 2008 - 17:27 #9
Avatar billede booster2 Nybegynder
24. august 2008 - 12:20 #10
undskyld den sene point givning, jeg er kommet til at trykke afvis tror jeg, men villa have trykket accepter er de rngoet jeg kan gøre ved det ???
Avatar billede peet-49 Novice
24. august 2008 - 12:50 #11
Bede vedkommende om et nyt svar.
Avatar billede haverslev Novice
25. august 2008 - 07:49 #12
Svar :-)
Avatar billede booster2 Nybegynder
25. august 2008 - 11:44 #13
ved ikke om det er min computer( den er ldit underlgi for tiden) men jeg syntes ikke det burde være så compliceret, der står haverslev i den firkantede boks til venstre. til højre for den står der accepter - jeg rykker på accepter, siden genindlæses , MEN uden at jeg har givet point , den står blot uændret...
Avatar billede booster2 Nybegynder
25. august 2008 - 11:46 #14
hov nu lykkedes det tak for hjælpen