Avatar billede egzonrh Nybegynder
18. marts 2008 - 14:08 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en hjemmeside?

Hej,
Ved nogen hvordan man laver en hjemmeside?
Med .com, .net osv?

Ligesom fx wikipedia, eksperten osv.?
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 14:13 #1
En hjemmeside skal ligge på en Server denne kan man enten selv styre eller man kan købe sig ind på en delt server fx et Webhotel.

Et webhotel kan købes ved fx:
www.web2u.dk
www.one.com
www.abusiness.dk
www.azero.dk
www.wannafind.dk
og mange flere
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 14:15 #2
Ud over det skal man have et domæne, det kan enten købe direkte ved den udbyder man køber webhotel af eller man kan fx. købe det hos en udbyder som fx. www.gratisdns.dk hvor man kan pege det på det webhotel man nu køber.
Avatar billede kurdo Novice
18. marts 2008 - 14:25 #3
også ellers kan man installere blog(wordpress.dk) cms system(joomla.dk eller phpfusion.dk) og/eller photoblog (pixelpost.org)

ellers kan du selv koder dig til hjemmesiden. :)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
18. marts 2008 - 14:27 #4
Hmm..
Kan du forklare det lidt nærmere?
Hvad er et webhotel?
Hvad er en domæne?

Kan man lave en hjemmeside. Vi kalder den bare www.hej.com
Så kan jeg vælge tema, skrift, oploade billeder, skrive, opsætning osv.
Gratis?

Jeg har prøvet at have en hjemmeside til Counter-Strike. Jeg mener den hed www.rankhunters.hotserv.dk

hotserv.dk.. Er det en domæne?.. Hvis ja, så er det ikke det jeg søger..

Jeg søger bare en normal navn bare med .com.
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 15:03 #5
Domænet er fx: egzonrh.dk
Webhotel = Det sted man har købt plads til sin hjemmeside.

hotserv.dk er domænet, men hotserv.dk har tilbudt at man kan få et subdomæne hos dem gratis.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
18. marts 2008 - 15:42 #6
Nååår, Nu forstår jeg det:P

Hmm..

Hvad koster det at lave en hjemmeside med .com?
Og kan du skrive step by step hvad man skal gør, for at lave hjemmeside med .com
Du bestemmer bare webhotel, domænet osv.

Jeg vil have en lidt pinped hjemmeside, som fx:
http://hackers-zone.forum0.net/
http://team-po.dk/?cookie=true
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 16:02 #7
Jeg ville personligt købe mit domæne hos www.gratisdns.dk bagefter ville jeg bestille et webhotel ved fx. www.web2u.dk (Er lidt "farvet", da det er mit eget firma)

Fx. er http://team-po.dk/ baseret på http://www.phpclanwebsite.com/index.php?page=downloads (En bunke Gratis filer man kan hente og uploade til sit webhotel)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
18. marts 2008 - 16:08 #8
Hvad koster det så at lave sådan en hjemmeside som du personligt vil lave?
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 16:21 #9
Et .COM domæne hos GratisDNS koster 99,- for at registrere og 89,- for de efterfølgende år.

Et Webhotel hos Web2U.dk koster 75,- om året.
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 16:22 #10
Men husk så skal du selv uploade de filer som skal være din hjemmeside
Avatar billede egzonrh Nybegynder
18. marts 2008 - 21:52 #11
Så har jeg næsten ikke flere spørgsmål, men:

Hvordan er redigerings metodet der? (hvordan man oploader filer eller skriver på hjemmesiden: Kommer der en speciel program med eller?)

http://www.eksperten.dk/spm/623610
http://www.eksperten.dk/spm/408954
http://www.eksperten.dk/spm/319444
http://www.eksperten.dk/spm/141093

I de her spørgsmål står der at man skal bruge Frontpage, word osv.?
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 21:57 #12
Du kan vælge at bruge Frontpage, Word, Publisher osv. eller man kan hente fx. http://cmsmadesimple.org/ og uploade så får man et standard system med et standard layout (som kan ændres hvis man ved hvordan) hvor man logger ind på fx. www.yourdomain.com/admin for at ændre siden
Avatar billede egzonrh Nybegynder
18. marts 2008 - 22:35 #13
Avatar billede egzonrh Nybegynder
18. marts 2008 - 22:35 #14
Send et svar:P
Avatar billede egzonrh Nybegynder
18. marts 2008 - 22:36 #15
Leif*
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 23:04 #16
Springer over
Avatar billede egzonrh Nybegynder
19. marts 2008 - 14:24 #17
?
Avatar billede leif Seniormester
19. marts 2008 - 18:19 #18
Betyder at jeg ikke ønsker point for dette spørgsmål
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
19. marts 2008 - 22:40 #19
jeg kan også lave en hjemmeside for dig i en CMS. Det betyder at du selv kan redigere og holde din hjemmeside opdateret direkte fra din browser uden nogen kendskab til programmering. Jeg kan sørge for alt fra domæne til webhotel så det eneste du skal er at godkende designet og levere noget indhold :).

Skriv mig eventuelt en mail på mail@gadensgaard.dk hvis du vil have et tilbud.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
20. marts 2008 - 10:20 #20
Okay, jeg overvejer:P
Avatar billede egzonrh Nybegynder
20. marts 2008 - 10:20 #21
Point
Avatar billede egzonrh Nybegynder
20. marts 2008 - 10:23 #22
Her er et spørgsmål om CMS, som er stadig aktiv her i øjeblikket.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
20. marts 2008 - 10:23 #23
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
20. marts 2008 - 10:55 #24
ja, hvad er spørgsmålet?
Avatar billede egzonrh Nybegynder
20. marts 2008 - 11:22 #25
Om hvordan man laver en gratis hjemmeside for en newbie:P
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
20. marts 2008 - 13:16 #26
Der står vist ikke noget om gratis i den tråd ud henviser til :).
Avatar billede Mathiasmm Nybegynder
13. februar 2009 - 21:54 #27
Jeg ville foreslå at registre et domæne hos http://www.Unoeuro.dk, og købe et webhotel er, det er rigtig godt sted og meget billig. men du skal jo også have lavet siden, Jeg ville foreslå at du downloader en gratis 30 dages prøve på adobe dreamweaver. og får hjælp til at lave hjemmesiden med en video guide: her er et link til guiden: http://www.tutvid.com/tutorials/dreamweaver/tutorials/createCompleteCSSLayout.php