Avatar billede fwskp Nybegynder
18. marts 2008 - 10:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cisco Wireless Lan Controller

Hej Eksperter.
Vi står for at skulle have et større trådløst netværk op og køre.
Hertil har vi valgt Cisco Aironet 1252AG access points.
Jeg har så ladet mig fortælle at det mest optimale for central styring er at få en Cisco Wireless Lan Controller.

Men hvilken skal vi bruge? Det drejer sig om godt og vel 40 access points.

På forhånd tak.
Avatar billede ierikk Nybegynder
18. marts 2008 - 12:47 #1
hvis jeg husker rigtig kan du få support her 82332729
de sælger ikke
Avatar billede renehinsch Praktikant
19. marts 2008 - 23:37 #2
Det lyder desværre ikke som om du har fået særlig god rådgivning fra dem som vil sælge dig Cisco APs når I ikke har været ind over autonome APs vs. controller baserede løsninger. Hvilke kritereier har I valgt access points ud fra og hvad er det i ønsker at bruge det til - uddannelse, kontor, produktion, logistik, hotspots, outdoor mesh etc. er det egne eller eksterne brugere der skal benytte det. Hvis I ønsker en controller baseret løsning bør det være fordi at jeres krav ikke kan honoreres. Controlleren og management sw er ekstraudgift oven i access points som godt kan fungere uden controller. Der findes fx. også tredjeparts managementløsninger som giver central configuration og overvågning af fx. Cisco 1252AG eller andre producenters APs. Der findes en hel del arkitekturløsninger på markedet så en controller er ikke bare en controller. Jeg ville starte med at revurdere krav og budget og derfra finde løsninger der matcher.
Jeg har arbejdet med mange forskellige enterprise WLAN systemer og kan ikke sådan lige fortælle hvilken I skal bruge. Som med alt andet er det et kompromis. Nogle af de projekter jeg har været involveret I har brugt måneder på at sammenligne løsninger. Så hvis I tager investeringen og jeres kommende WLAN løsning seriøst er det ikke et spørgsmål der lige løses her på eksperten.
Jeg kan evt. kontaktes via www.airwire.dk for yderligere hjælp.
Avatar billede _chip_ Nybegynder
08. april 2008 - 20:53 #3
Ciscos Wireless LAN controllers er rigtig smarte.
Et centralt sted at administrere alle sine APs, og et klik så ændringerne provisioneret med det samme.
Den kan også en masse andre smarte ting f.eks. at skrue op for sende styrken i et bestemt område hvis et AP skulle falde ud.

Der findes selvfølgelig også en masse smarte systemer til at styre Autonome APs med.
Man skal kigge sig godt for - Pris, "need to have", og "nice to have".
Og der er mange "Nice to have" ting i en Controller :-)
Avatar billede fwskp Nybegynder
02. februar 2009 - 07:52 #4
Lukker, projektet blev grundet burokrati desværre ikke til noget.