Avatar billede ope Nybegynder
18. juni 2001 - 07:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Installation af bundkort

Hej

Jeg har installeret et nyt bund kort på min pc, der var ingen problemer med at sætte det i kabinettet og forbinde diverse hardware, men... maskinen vil ikke starte overhovedet der sker intet når jeg tænder, jeg har læst manualen i gennem 100 % der står boardet skal have minimum 300 watt,  min strømforsyning laver 230 watt out kan det være det  eller....? Boardet er et \" DFI ak-75 EC \" /750 AMD Duron

Med venlig hilsen

Ole
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2001 - 08:07 #1
1. du har sat stikket i?
2. Du har forbundet softswitchen til bundkortet (den der går fra tænd knappen)
3. Sidder processor rigtigt?

Det med de 300/230 watt passer ikke, det er kun hvis du kører med en Athlon T-bird..

4. har du forbundet strømstikket?
Avatar billede francke Nybegynder
18. juni 2001 - 08:10 #2
Ingen beeeblyde og lys i lamper??
Avatar billede francke Nybegynder
18. juni 2001 - 08:28 #3
Prøv at vende Power Led stikket!!
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
18. juni 2001 - 15:59 #4
Må give francke helt ret......prøv at vende dit POWER LED stik........når der INTET sker, kan det kun være fordi din ON/OFF knap ikke er forbundet rigtigt......:o)
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2001 - 16:06 #5
Så skal det jo heller ikke være power led vel? Så skal det være power sw, led\'en er bare den lille grønne lampe der tænder sammen med pc\'en...

Power sw (power switch) er den du skal have fat på..

Det er den jeg nævner i løsningsforslag nr. 2...
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
18. juni 2001 - 16:11 #6
Ja ok.....:o)
Klart det er power sw, og ikke led......:o)
Avatar billede francke Nybegynder
18. juni 2001 - 16:22 #7
el barto>> På min hedder den power switch lead men vi mener jo det samme ! ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2001 - 17:59 #8
Det er vist ret ligegyldigt hvad vej deb power sich vender, det er blot en kortslutning du laver for at trigge computeren til at gå i gang.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2001 - 18:00 #9
Rettelse:

Det er vist ret ligegyldigt hvad vej den power switch vender, det er blot en kortslutning du laver for at trigge computeren til at gå i gang.
Avatar billede ope Nybegynder
19. juni 2001 - 08:00 #10
Det var power sw, kaonon mange tak for hjælpen, hurra for experten.