Avatar billede killerdane Nybegynder
17. marts 2008 - 23:13 Der er 6 kommentarer

langsom rar-udpakning

Hej alle.

Jeg har en ok hurtig computer, som normalt er 5-10 minutter om at pakke 4.5 giga rar filer ud. Pludselig er den op til 2 timer! om det. Det er en ekstern harddisk og den kører nonstop, men der sker ikke ret meget.
Specs på computeren er intel 2.66 ghz processor, 1 gig ram, 512 ram ati kort, samt 250 giga hd i computeren udover den eksterne, som er på 500 gigs.
Jeg har checket ekstra processer virus m.m. men der er ikke noget at komme efter. Den eksterne er spritny, så jeg tror ikke det er den heller.
Nogle bud?

vh.

Tom
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2008 - 23:19 #1
det er ikke et eller andet virus program eller andet software der sidder og scanner det der bliver udpakket?

det vil forsinke det i hvertfald.
Avatar billede killerdane Nybegynder
17. marts 2008 - 23:44 #2
som sagt er der ikke noget at komme efter ang. virus. De øvrige programmer har været der altid og scanner ikke rarfiler-er slået fra.
Tak for budet ellers:-)
Avatar billede kalp Novice
18. marts 2008 - 00:05 #3
ahh okay.. jeg troede blot du mente, at du havde tjekket at der ikke var virus på din maskine og ikke om det var dit virus program der sløvede det ned:)
Avatar billede matcho Nybegynder
18. marts 2008 - 00:17 #4
Jeg ville nok prøve og kopiere filerne over på PCen,og udpakke dem der så finder du jo ud af om det er harddisken det er galt med.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. marts 2008 - 00:20 #5
nu skriver du jo ikke hvilket styresystem det drejer sig om.
gætter på windows

prøv at kigge i din jobliste når den er i gang med at udpakke, det burde jo fortælle hvilke processer der arbejder

du siger ny ekstern hd, er det en usb hd, kører den usb 2.0 eller kun usb 1.1, er det en langsom disk der sidder i den?
Avatar billede killerdane Nybegynder
18. marts 2008 - 00:31 #6
Jeg prøvede med et nyt program "alzip". Det tog mindre end et minut. Så det må være windows og winrar, der er blevet uvenner.
Tak for hjælpen drenge:-)
jeg kører xp-pro btw:-D