Avatar billede cafo Nybegynder
17. marts 2008 - 15:19 Der er 3 kommentarer

Hvad kan der gøres?

Jeg har en side http://thomaspilegaard.blogspot.com/ som jeg gerne vil ha mere trafik på, men den skal også have et bedre udseende, er der nogen der kan hjælpe??

Kom gerne med kommentar til den, det er jo den måde jeg kan lære mere om det på :)
Avatar billede challenge Praktikant
17. marts 2008 - 15:55 #1
Hej,

Det altoverskyggende vigtige for en side som din, er selvfølgelig kvaliteten af indholdet og om der reelt er efterspørgsel for hvad du udbyder. Jeg har ingen forstand på fiskerudstyr, men det ser umiddelbart ud til, at du har fået skrevet en del ord.

Det jeg typisk ser virke i blog-tilfælde, er "giving back to the community"-fænomenet. En blog er i sig selv for personlig til at kunne tiltrække et bredere 'klientel'. en god idé ville derfor være, at gøre dig aktiv i diverse fisker-fora; i specielt online-fora bliver der lagt meget vægt på "the community", og ved at gøre opmærksom på, at du er villig til at bruge din tid på at hjælpe eller 'giving back to the community, what I've gained' - al denne hjælp distribueres selvfølgelig via din hjemmeside.

Det er som sådan det råd jeg vil give dig - personlige blogs distribueres typisk ikke via reklame, men ovenstående råd kan skabe en mund-til-mund effekt, såfremt 'the community' er af tilstrækkelig størrelse.
Google vil også være en mulighed, men er langt fra lige så effektivt som ovenstående råd. ydermere kræver Google en god rating for at få di side til tops.

Jeg syntes at dit design passer perfekt til formålet - indholdet er det klart vigtigste i dit tilfælde, og du har elimineret distraherende elementer. Jeg kunne dog godt tænke mig at du gjorde det mere klart, at man er havnet på en fisker-side; gøres dette ikke klart, mister man nemt flere potentielle 'faste besøgende', da disse aldrig når længere end til et lille kig på siden, de ikke ved hvad handler om.

Nu står der jo eksplicit "Fiskeri / Fluefiskeri / Flyfishing" - men på hvilke områder beskæftiger du sig med disse emner? Er det anmeldelser, tips og tricks, personlige historier, markedsplads eller andet?

jeg håber at du kan bruge mine kortfattede analyse til noget ;)
Avatar billede cafo Nybegynder
17. marts 2008 - 16:11 #2
hmm, tak. kigger lige på det senere og vender lige tibage med et svar.. tak for din tid indtil videre
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2008 - 16:15 #3
En blog med 6 indlæg på 4 år giver vel ingen trafik, fordi den ikke er interessant.