Avatar billede tuep Nybegynder
17. marts 2008 - 14:01 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Sygt Excel

Hej Eksperter

Jeg er så uheldig at have fået den nye Offfice pakke og gætter på at mange har begået selvmord pga. af det lort!
Nå, men mit største problem er at jeg er tvunget til at dobbelt-klikke i et felt, for at kunne få lov til at skrive. Ellers bevægger feltet sig blot mod højre, ligemeget hvilken tast man bruger; tal, bogstaver, tegn, piletaster...altid mod højre!
Vores IT mand på arbejde, har opgivet og jeg har fået besked på at leve med det. Så er der nogen der kan hjælpe mig eller skal jeg finde nyt job?
Har lavet update af Office.

På forhånd tak

Tue
Avatar billede justrace Novice
17. marts 2008 - 14:23 #1
Ikke at jeg har forstand på excell, men hvis jeg var et sted med en it-mand med den holdning ville jeg nok overveje det sidste. :) Sæt nu det var en virus han ikke kunne finde ud af, ... ?
Avatar billede tuep Nybegynder
17. marts 2008 - 14:32 #2
Du har ret! Jeg lover hermed at finde et andet job, men inden vil jeg godt finde fejlen ;-)
Avatar billede justrace Novice
17. marts 2008 - 14:48 #3
Ok, men lad være med at fortælle it-ioten hvad løsningen er. :) Eller tag i det mindste et af de bedre it-konsulent gebyrer for det. Og husk at det er inklusiv rejsetid, (på cykel). Fra 1.500,- plus moms pr. påbebyndt kvarter.
Avatar billede tuep Nybegynder
17. marts 2008 - 14:54 #4
Med det vejr, så skal jeg have mere...og jeg ER på cykel!
Avatar billede word-hajen Nybegynder
17. marts 2008 - 14:54 #5
Der er ingen tvivl om, at der er "noget sygt", enten med din Excel eller din pc. Første step er at reparere Excel (men har på fornemmelsen, at det ikke hjælper). Andet step er at af-installere Office og re-installere.

Hvis du/din IT-mand har forsøgt det, så tror jeg, at det er din pc, der er syg; og så må din IT-mand lege Sherlock Holmes eller re-installere hele din pc.

Selvfølgelig skal du IKKE leve med det.
Avatar billede justrace Novice
17. marts 2008 - 14:57 #6
>hej word.., rigtig. Og havdse han været min hund var jeg nok smuttet til dyrlægen med den, eller i det mindste dyreinternatet. :)
Avatar billede justrace Novice
17. marts 2008 - 14:58 #7
Ok, men her i jylland der skinner solen nu, så når man osse skal nyde det, kan det jo tage lang tid.
Avatar billede tsor Nybegynder
18. marts 2008 - 08:58 #8
Jeg oplever ofte det samme.
Hos mig hjælper det at genstarte Excel.
Jeg har ikke kunnet læse mig til hvordan jeg undgår fejlen, men jeg kan da trods alt komme videre.. :o)
Avatar billede justrace Novice
18. marts 2008 - 10:05 #9
Har i underrettet microsoft om fejlen?
Avatar billede sleeper Nybegynder
18. marts 2008 - 10:14 #10
Det kan også tænkes at fejlen skyldes Excel 2007
Der er rapporteret mange fejl.

Tjek http://www.eksperten.dk/spm/823176

Jeg har endnu ikke selv nået at teste denne løsning endnu, da jeg holder ferie.
Men jeg har en del pcer på min arbejdsplads der driller, nogle hvor cellen skal være aktiveret før der kan skrives store bogstaver, nogle hvor genvejen "Ctrl + pg down" ikke virker, andre hvor "Ctrl + c" ikke virker.

Derfor kunne det tænkes at denne fejl også kunne løses med microsofts hotfix
Avatar billede justrace Novice
18. marts 2008 - 10:45 #11
Ok, jeg kom bare til at tænke på at, ikke jer selvfølgelig, mange bare tænker at det kommer der nok en fejlretning til. Men det kræver jo at der bliver gjort opmærksom på problemet, og ikke at "det er der nok andre der har gjort" holdning. Den retter ikke fejlen.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
18. marts 2008 - 12:59 #12
En tanke:
De steder, hvor jeg har hørt om "underlige" problemer med Excel, har de kørt med dansk udgave. Er det også tilfældet hos jer (sleeper/tsor/tuep)?

Benytter selv Excel 2007, både privat og på jobbet uden problemer (men i UK-version).
Avatar billede tsor Nybegynder
18. marts 2008 - 14:09 #13
Jeg har DK versionen installeret på 5 maskiner her på jobbet, og alle har disse problemer. Kigge lige på denne hotfix senere, så regner jeg med at kunne melde tilbage efterfølgende.
Avatar billede sleeper Nybegynder
18. marts 2008 - 18:01 #14
Hej

Ja vi bruger den danske version
100 pcer, og jeg har problemer med 5
Problemerne fordeler sig på følgende hardware - 1 Dell - 4 IBM

@TSOR - ser frem til at høre om du havde succes med denne hotfix
Avatar billede tuep Nybegynder
19. marts 2008 - 13:50 #15
Så, nu har jeg talt med en flink pige fra MS, der sender mig et hotfix!
Første gang i mit liv jeg har bedt om et Hotfix, men jeg skal melde tilbage hvordan det føles!
Avatar billede tuep Nybegynder
19. marts 2008 - 14:25 #16
DET VIRKER! Sleeper, skyd et spørgsmål, så du kan modtage velfortjente point!

Ganske kort fortalt: Ringer til MS support -> de får din mail og 10 min efter har du en mail med et link og et password -> følg linket og download en ZIP på ca. 32 mb -> åben og install -> genstart og det virker!

God påske til alle

Mvh. Tue
Avatar billede sleeper Nybegynder
19. marts 2008 - 14:38 #17
Glædeligt at høre.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
19. marts 2008 - 18:07 #18
Fedt :-)

Så håber jeg, at du har fortalt din it-mand, at du vil have en del af hans løn ;-)