Avatar billede jonas84 Nybegynder
17. marts 2008 - 13:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kun intern routing til server

Hej,

Jeg har følgende trådløse router koblet op på en PPPoE-forbindelse (D-Link DI-724GU):
http://www.dlink.com/products/?pid=493

Kører med MAC-filtrering på det trådløse.

Det jeg gerne vil er, at jeg gerne vil sætte en Windows 2003 server til min router og køre webserver på den.

Den må dog KUN kunne tilgås internt af personer der er på mit netværk og må ikke kunne tilgås udefra.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede snowball Novice
17. marts 2008 - 14:43 #1
Hvis du med "udefra" mener Internettet, så vil de kun kunne tilgå den hvis du åbner for port 80 i routerens firewall samt NAT'er porten til web serveren LAN IP.

Undlader du dette, så vil den kun være tilgængelig fra dit eget netværk.
Avatar billede jonas84 Nybegynder
17. marts 2008 - 16:13 #2
Udemærket. Prøver det lige af...

Tak for hjælpen.
Avatar billede snowball Novice
17. marts 2008 - 19:50 #3
OK :)